Bu Blogda Ara

27 Aralık 2012 Perşembe

Üç Renkli Sütlü İrmik Tatlısı

Bu defa sütlü irmik tatlısını renklendirerek yaptım... 
malzemeler:
1 lt süt
1 su bardağı irmik
1 su bardağı  toz şeker
1 çorba kaşığı tereyağ
40 gr. çikolata yada 2 çorba kaşığı kakao
1 su bardağı frambuaz (çilek yada vişne de kullanabilirsiniz)
süslemek için:
beyaz çikolata yada hindistan cevizi
yapılışı: Çikolatayı bıçakla ince kıyın. Frambuazları rondodan geçirin. Bir tencereye süt, şeker ve irmiği alın. Karıştırarak pişirin. Ocağı kısıp, içine tereyağı ekleyip, karıştırın. Bir su bardağına kadar tatlıyı küçük bir tencereye alıp, kısık ateşte  içine kıyılmış çikolatayı ekleyip karıştırın. Servis tabağına çemberi alıp, çikolatalı karışımı döküp düzeltin. Üzerine tencerede bir su bardağı kadar tatlı bırakıp, döküp düzeltin. Kalan tatluya frambuazı ekleyip karıştırın. Tatlının üzerine döküp, düzeltin. Beyaz çikolatayı rendeleyip yada hindistan cevizi ile süsleyin.
afiyet olsun...
22 cm'lik çember kullandım. kare borcamda yapacaksanız 1,5 ölçü ile yapmanızı öneririm..

12 yorum:

bir dilim bir tutam dedi ki...

muhtesem bir görüntü…s

lezzet-i mekan dedi ki...

merhabalar. iki renkli olanını çok yedim ama üç renklisi yemedim. böylesi bir başka güzel ve lezzetli görünüyor ellerinize sağlık. mutlu bir hafta sonu ve sağlıklı bir yıl dilerim sevgiler.

Unknown dedi ki...

Canim hayirli aksamlar bencede muhtesem görünüyor afiyet seker olsun.

Peygamberim İzinden dedi ki...

Çok hoşuma gitti, çocuklarında çok hoşuna gidecek bir görüntü ellerinize sağlık..

ELANIN TARIFLERI dedi ki...

Rengarenk çok güzel olmuş, ellerinize sağlık

Fatosca Tadlar dedi ki...

çok güzel olmuşşşş:))) ellerine sağlık,
sevgiler:)))

ZEYNEP dedi ki...

Gülaycım yine her zamanki gibi harika bir tarif olmuş .Görüntüsü gibi eminim tadı da çok güzeldir. Ben seni hap takip ediyorum ama sen hiç beni ziyarete gelmedin :)
Mutlu, sağlıklı,güzel bir yıl geçirmen dileğiyle...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Gülaycim 2013 yillinda tüm arzularinin gerceklesmesi dilegi ile…
Berlinden sevgiler

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Gülay,
Tatlı nefis görünüyor, ellerine sağlık.
Bu arada;
Yeni yılın kutlu olsun.
Sağlıklı, huzurlu ve mutlu daha nice güzel senelere...

konteynerler dedi ki...

gülay hanım hayırlı günler,sizin paylaştığınız tarifleri her hafta ev halkına yapıyorum ve herkezden tam not alıyorum...

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba,
guzel yorumunuz icin tesekkurler..

sevgiler

prefabrik dedi ki...

Eşimin bugün sana değişik bir tatlık yaptım dediği ve zamanla da bağımlısı olduğum bu tatlının tarifini nereden aldığını farkettim. Çok teşekkürler. Emin olun tarifleriniz bizde olduğu gibi bnir çok evde de insanları mutlu ediyordur.