Bu Blogda Ara

30 Kasım 2011 Çarşamba

Pratik Cheesecake

malzemeler:
1,5 paket betibör bisküvi
150 gr. tereyağ
5oo gr. labne peyniri
1,5 su bardağı pudra şekeri
1 paket krema (200 gr)
1 limon
1/2 portakal
böğürtlen sosu için:
500 gr. böğürtlen
100 gr. pudra şekeri
yapılışı: Böğürtlen ve pudra şekerini bir cam kasede el mikseri ile püre haline getirin. Sos kasesine alın ve buzdolabında bekletin. Labne peyniri ile pudra şekerini krema kıvamına gelene kadar mikserle çırpın. Kremanın yarısını ekleyin, kalan yarısını ayrı bir kapta iyice kabarana kadar çırpın ve kenara alın. Limon ve portakalın kabuklarını incecik rendeleyin, sularını sıkın peynirli karışıma ekleyin. Hepsi iyice karışınca mikseri kapatın ve çırpılmış kremayı kaşıkla karıştırarak peynirli karışıma ekleyin. Bisküviyi rondada un haline getirin. Tereyağı eritin. Bisküviler ile iyice yoğurun. Servis tabağına kelepçeli kalıbın sadece kelepçesini alın. Bisküvili karışımı eşit şekilde yayın. Hazırladığınız kremayı pasta tabanının üzerine dökün ve bir spatula yardımı ile üzerini düzeltin. Derin dondurucuya kaldırın. En az 2-3 saat dinlendirin. Derin dondurucudan aldığınız cheesecakein kenarlarını sıcak suya batırdığınız bir bıçakla kalıbın kenarlarından ayırın. Kalıbın kelepçesini açın. Servis etmeden önce üzerinde bolca böğürtlen sosu gezdirin, bir adet nane yaprağı ile süsleyin. Dilerseniz tabanı bisküvili karışım yerine tek kat pandispanya ile yapabilirsiniz.
afiyet olsun...

15 yorum:

u.aydin dedi ki...

Fazla söze ne gerek harika olmuş ellerine saglik. Sevgiler

Rozerin'in Annesi dedi ki...

offff bayildim nefis gorunuyor...ellerine saglik..sevgiler..

canimçektipişirdim dedi ki...

cnm iki gündür cheesecake yayınlıyorsun zaten ne zamandır şöyle bi cheesecake olsada yesem diyorum şimdi yapmak bana şart oldu:))

Eya dedi ki...

Gercekten fazla söze gerek yok...cok leziiiiiz....sevgiler

zehra

muammer cimen dedi ki...

Çok lezzetli duruyorlarr, ilk fırsatta denemeli ve tadılmalı... paylaşım için sağol

NİRVANA dedi ki...

Gülaycım ya peynir yerine süzme yogurt falan koysam olmazmı ben peynir yiyemiyorum allerjimden dolayı...ama bu kekide yemek istiyorum şimdi...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Sunuma bayıldım ben,çok cici:)

Ellerine emeklerine sağlık canım..

LEZZETİKRAM dedi ki...

ne şirin bir cheescake canım eline sağlık :)

bittermutfakta dedi ki...

Nefis görünüyor..Böğürtlen sosu çok severim kimbilir ne lezzetli olmuştur cheesecake ile birleşince..Ellerinize sağlık
Sevgiler

MUTFAKISTAN dedi ki...

Sahane olmus afiyet olsun
Sevgiler

Gülcan dedi ki...

tek kelimeyle şahane. ellerinize sağlık.

baharatlı tatlar dedi ki...

Bu ne muhteşem bir görüntü, ellerine sağlık çok güzel görünüyor eminim tadı da öyledir.

sevgi dedi ki...

Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor.

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Harika görünüyor. Ellerine sağlık, sevgiler.

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Çok güzel gözüküyor, ellerinize sağlık :)