Bu Blogda Ara

14 Temmuz 2010 Çarşamba

Bonibonlu Kurabiye

Bu kurabiyeleri ilk Cafe Fernando'da gördüğümden beri denemeyi çok istiyordum. Geçen haftalarda yiğenlerimin geldiğinde fırsat bilerek yaptım.. Çok beğenildi. Özellikle de Zeynep çok severek yedi.. Ben bu kurabilere XL kurabiye ismini taktım:) Fırında pişerken inanılmaz derecede yayılıp, kabardılar.. Hamuru hazırladığımda gözüme biraz cıvık gelsede ölçülere sadık kalmak istedim. Elimle şekil veremeyince kaşıkla tepsiye dizdim. Fırında iki dakika içinde yayılıp öyle kabarıyor ki şaşırdım.. Denemek isterseniz şekil vermeye uğraşmayın. Pişerken yuvarlak şeklini alıyor..
Özellikle çocuk doğum günü menüleri için güzel bir alternatif...
malzemeler:

  • 2 adet yumurta
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 225 gr. tereyağ (oda sıcaklığında)
  • 240 gr. bitter çikolata
  • 3/4 çay kaşığı karbonat
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 2 su bardağı un
  • üzeri için:
  • renkli bonibon

yapılışı: Un, karbonat, ve tuzu bir kaba eleyin. Tereyağını mikserle krema kıvamına gelene kadar çırpın. Şekeri ekleyip çırpın. Yumurtaları da teker teker ilave edip mikserle çırpın. Unlu karışıma ekleyin, karıştırın. Rendelenmiş bitter çikolatayı hamura ekleyin ve tahta kaşıkla heryerine karışacak şekilde karıştırın. Hamuru buzdolabında en az 30 dakika dinlendirin. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alarak yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine en fazla 5 tane gelecek şekilde geniş aralıklarla dizin. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 15 dakika pişirin. Fırından çıkar çıkmaz bonibonları kurabiyenin üzerine batırın. Hamur bitene kadar sıra ile tepsileri pişirin. Toplam 20 adet kurabiye çıkıyor..

afiyet olsun...

9 yorum:

Unknown dedi ki...

Günaydin hayirli sabahlar canim.Ellerine saglik cok güzel görünüyor bonibonlar cok daha nefis yapmis ellerine saglik öptüm.

Pembe Tatlar dedi ki...

Gülaycığım ellerine sağlık canım...

Damak Tadı dedi ki...

Senin ellerinden çok daha güzel olmuşlar sevgili Gülay..




Sevgiler..

Sevil Şahin dedi ki...

küsüm sana küsüm..
kız nerelerdesin sen bakayım ..

Kurabiyende nefis olmuş benim kızımda çok seviyor ellerine sağlık afiyet bal olsun
sevgiler

YeMeK vAkTi dedi ki...

bu şeker kurabiyeleri bende hep denemek istemişimdir ama ya kurabiye yapacağım zaman aklıma gelmedi yada biraz uzun diye ihmal ettim.Ellerinize sağlık sizinkide çok güzel görünüyor

çeşnici Handan dedi ki...

Çok şeker olmuşlar gerçekten çocuklar için ideal bunlar. Ellerine sağlık canım.

Unknown dedi ki...

benimde denemek istedigim tarifler arasında.ellerine saglık.

Betül KAVAL dedi ki...

ellerine sağlık canım. bende kağanın doğumgününde yapmıştım.

öpüyorum seni sevgiler..

marifet ellerimizde dedi ki...

TAM BENİM MELEKLERE GÖRE:)
ELLERİNİZE SAĞLIK