Bu Blogda Ara

28 Nisan 2009 Salı

TOST EKMEĞİ SALATASI


malzemeler:
  • 1 paket tost ekmeği
  • 1 adet ufak haşlanmış tavuk göğsü
  • 200 gr süzme yoğurt
  • 200 gr mayonez
  • 2 diş sarmısak
  • 1 su bardağı süt
  • 1 adet haşlanmış yumurta
  • pul biber
  • nane
  • yarım demet dereotu

yapılışı: haşlanmış tavuk göğsünü sarmısakla beraber rondodan geçirin.
yoğurt ile mayonezi iyice karıştırın.yarısını ayıralım.yarısını tavuklu harç ile iyice karıştıralım tost ekmeğinden bir adet alıp bir kaşık süt ile ıslatıp üzerine hazırladığımız tavuklu harçtan sürelim.bolca sürersek daha iyi olur.bu işleme ekmekler bitene kadar devam edelim.kule gibi olacak. her iki köşesinden dikkatlice tutup servis edeceğimiz tabağa baton şeklinde koyalım.hazırladığımız yoğurt ile üzerini pasta süsler gibi süsleyelim. üzerini örtüp bir gece dolapta bekletelim. servisten önce haşlanmış yumurtayı rendeyelim. pul biberi ve nane ile üzerini süsleyelim. yanlarını da dereotu ile süsledikten sonra salatamız hazırdır.


afiyet olsun...

6 yorum:

Disalce dedi ki...

çok merak ettiğim bir salata...daha denemedim ama..

ellerine sağlık..nefis görünüyor...

gülay mutfakta dedi ki...

çok teşekkür. en yakın zamanda denemeni tavsiye ederim.nefis bir salata.
sitenin sıkı takipcilerindenin ve birçok tarifini denedim.özellikle kakaolu yaş pastanızı bu kış kaç tane yaptığımı hatırlamıyorum.ziyaretleriniz bekiyorum.
burhaniyeye selamlar

Adsız dedi ki...

valaa şuanda karnım nasıl aç anlatamam:(yaptıklarına baktımda hepsi harika:)serkan daha bunları görmedi görse emin ol ya benim başımı yer yada istanbul yollarına yine düşerr:)

Unknown dedi ki...

Gülay'cım merhaba;
Şimdiye kadar defalarca tatlı ve tuzlulardan oluşan çok hoş tatlarda bizleri buluşturdun. Bu salatayı da yediğim zaman çok farklı bir damak tadım oluştu. Tost ekmekleri ile tavukların bir arada böylesine güzel konsept oluşturabileceğini bilmiyordum. Ama önemli olan mutfakta bu tarifi hazırlayan kişinin beraberinde içine sevgisini de katabilmesidir. Sen bunu başardın canım. Ellerine ve yüreğine sağlık arkadaşım. Senden daha bir çok güzel tarifler bekliyoruz...

FATMA TEKİN dedi ki...

Gülay hanım salatanız çok güzel görünüyor ellerinize sağlık. Sitenizi tesadüfen siteleri gezerken keşfettim.Bende siteme daha değişik şekilde hazırlamıştım.Sizin hazırladığınız gibi en kısa zamanda deneyeceyim paylaşım için teşekkürler.Mutfak penceresi.com.Fatma Tekin.

tatlilar gülcandan dedi ki...

Canim salata nefis görünüyor ellerine saglik