Bu Blogda Ara

23 Mart 2012 Cuma

Valide Sultan Böreği

Uzun bir aradan sonra merhaba:) Görüntüsü pek iştah acıcı olmasa da  lezzeti harika bir börek tarifi ile geldim.. Geçen hafta sonu gün arkadaşlarımızla kardeşimin yeni taşındığı evine hayırlısı olsun için toplandık.. Menüyü her zaman ki gibi kardeşimin isteği üzere ben hazırladım.. Diğer tarifler de sırayla gelecek. Önceliği tarifi çok istenen bu böreğe vermek istedim.  Çok kişinin tatma fırsatı olan bu böreğin içindeki malzemelerini ben söylemeden tam bilen olmadı.. Kıymalı böreği andıran, tabi pırasa yada lahana mı var diyenlerde oldu.. İçindeki soğanları doğrama kısmını saymaysak çok pratik olan bu böreği hafta sonu çay davetiniz varsa menünüze dahil etmenizi tavsiye ederim.. 
malzemeler:
5 adet yufka
iç malzemesi:
6-7 adet soğan
2 su bardağı ceviz
2 çorba kaşığı sıvı yağ
3 çorba kaşığı tereyağ
karabiber, tuz
sos için:
2 su bardağı süt
3/4 su bardağı sıvıyağ
2 adet yumurta
tuz
yapılışı: Soğanları yemeklik doğrayın. Tencereye sıvı yağı alın. İki kaşık tereyağı da ekleyip soğanların rengi dönene kadar kavurun. İri dövülmüş cevizi, karabiber ve tuzu ekleyip bir kaç dakika daha kavurun. Sosu için tüm malzemeleri çukur bir kasede karıştırın. Yağlanmış fırın tepsisine bir yufkayı kenarları dışarıda kalacak şekilde yayın. Hazırladığınız sostan sürün. İkinci yufkayı buruşturarak tepsinin dışına taşmayacak şekilde yayın. Sostan sürün. Üçüncü yufkanın yarısını buruşturarak serin. Sostan sürün. Hazırladığınız cevizli soğan karışımının hepsini eşit şekilde yayın. Kalan iki buçuk yufkayı aralarına sos sürerek tepsiye dizin. Birinci yufkanın tepsi dışına sarkan kısımlarını üst iç kısmına doğru katlayın. Kalan bir çorba kaşığı tereyağı eritip üzerine sürün. Dilimleyip, 200 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirin. 
afiyet olsun...

17 yorum:

emelce yemek dedi ki...

Görüntüsü gayet güzel bence

Nil dedi ki...

ben de ilk başta kıymalı tarif vereceğini sandım. cevizli demek. denemekte fayda var. ellerine sağlık

nesrin dedi ki...

Öyle demeyin, görüntüsü de gayet güzel. Ellerinize saglik.

durutarifler dedi ki...

Sadece ceviz ve soğan mı?
Ben et yada kıyma da katsam olmaz mı?
Ellerine sağlık
İyi hafta sonları
Sevgiler

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Görüntü şahane bence, eminim lezzet de şahanedir. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

sekerhikayeleri dedi ki...

Gülay'cım ellerine sağlık.
Tadı da görüntüsü de süperdi.
Afiyetle yedik.

Adsız dedi ki...

İçinde kıyma da var sanmıştım ama sadece cevizli. İlginç bir börek. Tadını merak ettim. Görüntü konusunda bence hiç bir sorun yok, gayet güzel görünüyor. Ellerinize sağlık.

Swotpisces dedi ki...

denemeyi düşünüyorum inşallah...

TuruncuTatlar dedi ki...

ellerine saglık canım bence denenecek bir tarif olmus;-)

Unknown dedi ki...

ellerine saglik canim :-)))
harika olmus....

tatlıhayat dedi ki...

Soğanı bol olan her şeyin tadı daha güzel oluyor bence,ellerinize sağlık.Sevgiyle...

Melike - Habibe dedi ki...

elinize sağlık değişikmiş gerçekten soğan ve ceviz sadece hmmmm denesek denesekk :)))

Adsız dedi ki...

herkes sadece güzel olabilir hoş felan diye yorum yapmış ama nedense kimse denedim yaptım dememiş demekki kimsenin cesareti yok sadece soğan ve cevizle yapılan bu böreğe ve bende iç harcının çok hoş olacağına inanmadım, ama kıyma katılsa güzel olacağı kanısındayım...

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba (adsız)
yiyen herkez kıymalı börek sannediyor, bu hali ile denemenizi şiddetle tavsiye ederim.
sevgilerimle

Hayatın Tatları dedi ki...

denedim ve sonuç muhteşem. kimi mantarlı dedi kimi kıymalı kimi pırasalı. dediğiniz gibi kimse tahmin edemiyor ama herkes çok beğendi bundan sonra favori böreklerimden. ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

Gülay hanım bloğunuzu sessiz sedasız takip eden biriyim ve aylar önce bu tarifi gördüm ''sadece soğan ve ceviz ''ikisinin de lezzeti belli sonuçta dedim kendi kendime ama bu gün merakımın kurbanı olup denedim kiii enfes bir börek çıktı ortaya ... bence önyargılı olunmamalı ama mutlaka çay saatinde daha sıcacıkken yenmeli:))) ellerinize sağlık ...
(AYŞE D.)

Unknown dedi ki...

adidas tubular
adidas gazelle
michael kors handbags
adidas ultra boost
moncler outlet
michael kors uk
cheap jordans
adidas shoes
yeezy boost 350
yeezy boost