Bu Blogda Ara

15 Ocak 2012 Pazar

Tahinli Kek

Tahini sevenler için harika bir lezzet bu tarif..
malzemeler:
250 gr. tereyağ veya margarin
2 su bardağı toz şeker
2 adet yumurta
1 su bardağı yoğurt

4 çorba kaşığı tahin
2,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu

üzeri için:
4 çorba kaşığı tahin
2 çorba kaşığı rendelenmiş çikolata

yapılışı: Yumurta ve şekeri 7-8 dakika yüksek devirde çırpın. Mikserin en az devire alın. Sırasıyla eritilmiş ve soğutulmuş tereyağı, yoğurtu, tahini, eklenerek çırpmaya devam edin.Unu eleyerek ve kabartma tozunu ekleyerek karıştırın. Hazırlanan kek hamuru yağlanmamış 26 cm. kek kalıbına dökün. Üzerine 4 yemek kaşığı tahin sürün. 170 c ısıtılmış fırında kürdan testi temiz çıkıncaya kadar pişirin. Fırından çıkında üzerine rendelenmiş çikolatayı serpin.

17 yorum:

Unknown dedi ki...

Kurabiyesini yaptım ancak,kekini ilk defa görüyorum :)
Çok nefis bir tat olduğundan hiç şüphem yok.
Ellerine sağlık canım..
Sevgilerimle..

Güloanne mutfakta dedi ki...

benim sık sık yaptığım ve çok beğenilerek yenilen bir kek gülaycığım nefis olmuş ben üzerine çikolata değil toz şeker serpiyorum bir dahaki sefere çikolatalısını denerim ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Canim ellerine saglik cok güzel görünüyor afiyetler olsun .

Esma Ercengiz dedi ki...

Tahinli lezzetle her zaman favorimdir. Bu tarifi denemek isterim. Ellerine sağlık. Sevgiler..

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Kekin nefis görünüyor, bende çok severim. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...
(Yemek Sevdam)

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

gülaycım merhaba ellerine sağlık canım :))))))))))))))
mükemmel olmuş
bana da beklerim.

zeymurancafe dedi ki...

ellerıne sağlık canım tahınlı kek harıka gorunuyor bu ara tahınlı lezzetler cok fazla karşımıza cıkıyor

Coşkunlu Figen dedi ki...

Çok güzel görünüyor.Tahin sever olarak kesinlikle denemeliyim.Teşekkürler güzel tarif için...

Unknown dedi ki...

Harika duruyor, ellerinize saglik.Denenecekler listesinde, tesekkurler...

TuruncuTatlar dedi ki...

mmm nefis gözüküyor ellerine sağlık sevgiyle al..

Ferkay dedi ki...

Mıımmm Gülaycım nefis bir görüntü, tadı kim bilir ne güzeldir..
Ellerine sağlık canım..
Sevgiler..

ANNEMİNELİ dedi ki...

Tahinin girdiği herşey çok güzel oluyor,ellerin dert görmesin....

yildiz dedi ki...

Tahinli kurabiyeyi de kekini de merak ediyorum,ellerinize saglik

sibelyalcincom dedi ki...

ellerinize sağlık kurabiyesinide kekinide çok severim:))sevgiler

müjde dedi ki...

Ellerine sağlık Gülaycığım.Nefis görünüyor.Sevgiler...

Egeden Tarifler dedi ki...

Nefis görünüyor :)

Hayattan Azıcık dedi ki...

Tahin nasıl güzel birşey herşeye ayrı bir güzellik katıyor.

Bu sene 17 Ocak - 17 Şubat tarihleri arasında ikincisini düzenlediğim Ben Buldum! etkinliğine iştirak etmeniz beni çok mutlu edecektir.

Hem aramıza katılan yeni bloglar hemde koca bir seneye bir sürü kendi tarifini sığdıran bloggerların tariflerini şimdiden merak ediyor ve bu etkinliğin bloğumda en çok tıklanan tariflere sahip olduğunuda belirtmeden geçemeyeceğim

Blogu olan arkadaslarin bana link atmalarini blogu olmayan arkadaslarin bana tariflerini bir resim ile birlikte mail atmalarini rica ediyorum...

hayattanazicik@gmail.com