Bu Blogda Ara

4 Ağustos 2009 Salı

YOĞURTLU KÖZLENMİŞ PATLICAN SALATASI

Közlenmiş patlıcan salatasının her halini çok seviyorum. Daha önce yoğurtsuz olarak tarifini vermiştim. Sıcak yaz günlerine çok uygun bir salata...
malzemeler:
  • 3 adet patlıcan
  • 6 adet yeşil sivri biber
  • 2 adet domates
  • 1 kase yoğurt
  • 2 diş sarmısak
  • 1/2 demet maydonaz
  • 1/2 su bardağı sızma zeytin yağı
  • tuz, limon

yapılışı: Patlıcanları ve biberleri ocakta közlüyoruz. Kabuklarınız soyduktan sonra üzerinde limon suyu gezdiriyoruz.(patlıcanlar kararmaması için) Közlenen patlıcan ve biberlerimiz küçük parçalar halinde doğruyoruz. Çiğden domatesi de doğruyoruz. servis tabağına alıp üzerine zeytin yağını gezdirip güzelce karıştırıyoruz. Yoğurt kasesine dövülmüş sarmısak ve tuz ekleyip karıştıyoruz. Salatamızın üzerine döküp maydanoz ile süslüyoruz.

afiyet olsun...

4 yorum:

hanife dedi ki...

bende közlenmiş patlıcana bayılırım nefis olmuş eline sağlık
kandilin mübarek olsun

Pembe Tatlar dedi ki...

Gülaycığım ben salatanın ve patlıcanın her çeşidine bayılırım ellerine sağlık...

yildiz dedi ki...

Yaz aylarinin vazgecilmezlerindendir,ellerinize saglik.
Sizi arkadas listeme aldim,karsilikli olursa sevinirim,sevgiler.

boncuk mutfakta dedi ki...

Eline sağlık Gülaycım.Bu satırları çok uzaktan yazıyorum.Tatilinin iyi geçmesine çok sevindim.
Köz patlıcan salatasını çok severim. Hele köz sırasındaki o kokusu yok mu?
Öptüm canım görüşelim.