Bu Blogda Ara

7 Ağustos 2009 Cuma

PATATES KROKET

Dışı çıtır içi puf puf bir lezzet... Et yemeklerin yanına da çok yakışıyor..

Hafta sonu kırklareline gidiyorum. Kuzenimin düğünü için..Döndüğümde görüşmek üzere diyorum ve tarife geçiyorum.....

malzemeler:
  • 5-6 adet patates
  • 1 su bardağı rendelenmiş kaşar
  • 2 yumurta
  • Aldığı kadar unu(çok sert olmayacak)
  • galeta unu
  • tuz, karabiber
  • kızartmak için sıvı yağ

yapılışı: Patatesleri haşlıyoruz. Ezip püre haline getirdikten sonra rendelenmiş kaşar peyniri, bir yumurtayı ve baharatını ekleyip karıştırıyoruz. Çok sert olmayacak şekilde gerektiği kadar un ekliyoruz. Ceviz büyüklüğünde parçalar alıp şekil verip buzdolabında yarım saat dinlendirip, önce yumurtaya sonra galeta ununa bulayıp kızgın yağda kızartıyoruz.

afiyet olsun...

12 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Çok canım çektii:) Ellerine sağlık..


Hayırlı yolculuklar canım. Kuzenine de mutluluklar..

Canan dedi ki...

Ben de kroketi ne zamandır denemek istiyordum. Sen vesile oldun. Çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık Gülay'cım.

Sevgiler
Canan

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım ellerine sağlık mutlaka deneyeceğim mutlu hafta sonları...

hanife dedi ki...

ellerine sağlık nefis olmuş

tubanıntarifleri dedi ki...

Ellerinize sağlık harika görünüyor.Sizi arkadaş listeme ekliyorum,sizde beni eklerseniz çok sevinirim.Antalya'dan sevgiler...

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

patetese bayılırım..kaşara bayılırı..yani mutlaka deneyeceğim..et yemeklerinin sıklıkla yapıldığı bir evde olması şart olanlaran..peki buzluğa atılsa nasıl olur:)

aleyna dedi ki...

ah arkadaşım.ısrarla denediğim ve her seferinde yüzüme bulaştırdığım bir tarif.ellierine sağlık.acaba yinemi denesem.sevgiler arkadaşım.

Adsız dedi ki...

aynı ben bildi bileli mutfkak kuşu

görüntü nefis her halini seviyorum patatesin

sevgiler ellerine sağlıkkkk

keskinli dedi ki...

benim cocuklar bayilir buna enfes görünüyor ellerine saglik sevgiler iyi haftalar

gülşah dedi ki...

keşke un miktarıda olsaydı onu tutturamayabilirim:(

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba gülşah,

kullanılacak patates aynı miktarda olmaz diye un miktarını yazamamıştım.. çok sert olmayacak şekilde ayarlayabilirsin...

sevgiler....

Adsız dedi ki...

güzel oldu gerçekten denemeye değer tavsiye ederim.