Bu Blogda Ara

4 Eylül 2009 Cuma

HAŞHAŞLI REVANİ

İki gündür evdeki internet bağlantısında sorun vardı. Niyayet şimdi sorun çözüldü. Ekleyeceğim tarifler de çok birikti. Sırasıyla hepsini yayınlayacağım. Bu tatlıyı geçen pazar günkü iftar daveti için hazırlamıştım. Bu tatlıyı yerken çoçukluğumda patlayan şekerler vardı. Bir çoğunuz ben de biliyorum diyorsunuzdur. Bana o şekerleri hatırlatıyor. Haşhaşlar ağızınızda patlıyormuş gibi oluyor. Annemin şerbetli tatlıyla arası olmamasına rağmen çok hoşuna gitti..
malzemeler:
  • 4 tane yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı haşhaş tohumu
  • 1,5 su bardağı irmik
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 paket vanilin
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1 limon kabuğu rendesi
  • Şerbeti için:
  • 2,5 su bardağı şeker
  • 2,5 su bardağı su
  • çeyrek limon
  • Üzeri için:
  • 1 paket kremşanti + 1 su bardağı süt
  • toz antep fıstığı yada fındık

yapılışı: Şeker ve yumurtayı köpürtene kadar çırptıkdan sonra diğer malzemeleride katıp tatlının hamurunu hazırlayın. En son haşhaşıda katıp yağlanmış tepsiye harcı dökün. 160-170 derecelik fırında yavaş yavaş pişirin. Bu arada şerbetini hazırlayıp ılımaya bırakın. Pişen tatlının ilk sıcaklığı çıkınca ılık şerbetini yedire yedire dökün. Tatlı şerbetini çekip soğuduktan sonra 1 bardak sütle çırpılmış krem şanti ile üzerini tamamen kaplayın.. En son toz antep fıstığı yada fındık ekip servis edebilirsiniz...

afiyet olsun...

5 yorum:

hanife dedi ki...

eline sağlık nefis görünüyor

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık.çok güzel görünüyo tepsi boyutu nedir

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba,
büyük boy kare borcam kullanmıştım..

sevgilerimle

Adsız dedi ki...

merhaba ben yasemin sen benim için çok degerlisin inanki seni çok çok seviyorum gülay ablacıgım canımsın başarılarının devamını bekliyoruz sevgilerimle

gülay mutfakta dedi ki...

yasemin canım,

güzel yorumun için çok teşekkürler :)


sevgilerimle