Bu Blogda Ara

4 Eylül 2009 Cuma

DAMLA SAKIZLI MUHALLEBİ

Günümüzde her türlü muhallebi, çorba ve tatlıyı hazır olarak market raflarında bulmak mümkün olsa da maharetli ellerinizle hiç bir katkı maddesi içermeden hazırlayacağınız yiyecekler her zaman tercih sebebidir. İşte size kolayca hazırlayabileciğiz damla sakızlı muhallebi tarifi...
malzemeler:
  • 6 bardak süt
  • 125 gr. margarin
  • 1 bardak un
  • 1 bardak şeker
  • 1 paket vanilya
  • damla sakızı
  • üzerini süslemek için:
  • toz antep fıstığı yada hindistan cevizi

yapılışı: Muhallbeyi yapacağımız tencereye sütü, unu, şekeri koyup hızlı ateşte çırpma teli ile kaynayana kadar (göz göz olana kadar) sürekli karıştırıyoruz. Kaynamaya başladığında yağı, vanilyayı ve dövülmüş damla sakızı ilave edip 5 dakika kısık ateşte ara ara karıştırarak pişiriyoruz. Ocağın altını kapattıktan sonra mikserle 5-7 dakika çırptıktan sonra kaselere döküp üzerini toz antep yada hindistan cevizi ile süslüyoruz.

afiyet olsun...

4 yorum:

nazardeğmesin07 dedi ki...

çok güzel harika görünüyor sütlü tatlılara hayır diyemem ellerinize sağlık...

Adsız dedi ki...

çok süperler sütlü tatlılara hayır diyemiyorum ve şuan bende yapıyorum

Adsız dedi ki...

denedım ck guzel oldu :) on numara bır tarif tskler :)

Adsız dedi ki...

denedim ama niyetli oldugumdan daha yiyemedim umarım güzel olmuştur