Bu Blogda Ara

16 Nisan 2010 Cuma

Jöleli Çilekli İrmik Tatlısı

Tarifimi sevgili Narince'nin ev sahipliğini üstlendiği, Yaman etkinlik; Jöleli tatlılar etkinliğine yolluyorum ve kolay gelsin diyorum.....
malzemeler:
  • 1 litre süt
  • 8 çorba kaşığı toz şeker
  • 8 çorba kaşığı irmik
  • 2 paket vanilya
  • 500 gr. çilek
  • üzeri için:
  • 2 paket tart jölesi
  • 1.5 su bardağı vişne suyu
  • 2 çorba kaşığı tozşeker
  • 1 paket vanilya

yapılışı: Süt ve şekeri bir tencereye alıp ateşe oturtun. Süt ılınınca irmiği ekleyin. Sürekli karıştırarak kıvam alıncaya kadar pişirin. Koyulaşınca vanilyayı ekleyin. Karıştırıp ocaktan alın. 2-3 dakika karıştırarak soğutun. Karışımın yarısını kelepçeli kalıba ( 24 cmlik) yayın. Üzerine çilek dilimleri diizin. Kalan irmikli karışımı kalıba dökün. Çilek dilimleri ile süsleyin. Bu arada tart jölesini vişne suyu, vanilya ve tozşeker ile karıştırıp pişirin. Kıvam alınca ocaktan alıp karıştırarak soğutun. Jöleyi pastanın ortasından balayıp kenarlara yayarak çileklerin üzerine dökün. Soğutun. Kalıptan çırkartın ve dilimleyerek servis yapın....

21 yorum:

bir dilim bir tutam dedi ki...

Hmmm cok güzel görünüyor.Insan dayanamaz ya bu muhtesem görüntüye...Gülaycim ellerine saglik.

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Gülaycımmmmmmmm
Nefis olmuş nefis. Rengine, şıklığına bayıldım. Eminim lezzeti de şahanedir.
Ellerine sağlık canım
sevgiler

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Gülaycığım ellerine sağlık.Çok güzel görünüyor diğer tüm yaptıkların gibi. Sunum da süper .Sevgiler.

Narince dedi ki...

Gülay'cığım ne canlı renkleri var, çok güzel olmuş tatlın. Katılımın için çok teşekkür ediyorum, hemen alayım tatlımı.

Saglıklımutfak dedi ki...

Çok güzel görünüyor

GÜL dedi ki...

döktürmüşsün yine eline sağlık

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

hayırlı cumalar olsun inşallah


ellerine sağlık harika harika harika görünüyor.sevgiler

kalpkurabiye dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIMM YİNE HARİKA BİR TARİİFFF:))

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Ellerine sağlık Gülay'cım....

Unknown dedi ki...

Canım harika bir görüntü ellerine
sağlık öpüyorum...

Unknown dedi ki...

görünt muhteşem eminim tadı da öyledir.ellerine saglık.

umutluhayat dedi ki...

enfes görünüyor.ellern,ze sağlık

Unknown dedi ki...

Canim tek kelime nefis görünüyor afiyetler olsun.

başıyazmalıkız dedi ki...

merhaba..ben bişeyi merak ettim..ben de vişne suyu ile jöle yapıyorum evde..bu tatlıya da kendim hazırlasam olur mu..ve çilekle vişneli jölenin tadı birbirini bozmuyor mu merak ettim..tatlınız harika gözküyor ellerinize sağlık

angel dedi ki...

slm cnm ben etkınlığı karçımışım bende sızdekı tarıflerı not aldım:))) ellerınıze sağlık...

gülay mutfakta dedi ki...

sevgili başıyazmalı kız:)
tabiki de evde yaptığın vişne suyu ile yapabilirsin. Hemde çok güzel olur.. Çilekle ile vişneli jöle tadını bozmuyor..
sadece benim kullandığım çilekler çok büyüktü dilimlerken güzel olmadı küçük çilekle yaparsan bu sorunuda ortadan kalırabilirsin..
sevgilerimle...

MUTFAKISTAN dedi ki...

Cok guzel olmus canım
Ellerıne saglık
Sevgıler

TARİF BAHÇESİ dedi ki...

Merhaba Gülaycığım, uzun bir aradan sonra tekrar aranizdayım. Bende artık bloggere geçtim. Yeni sayfamda beklerim seni. Harika bir tatlı olmuş. Kırmızı beyaz ne güzel duruyor. Ellerine sağlık canım. Sevgiler Nesrin

http://tarifbahcesi.blogspot.com

Nuran dedi ki...

nefis görünüyor, ellerine sağlık, ben muhallebisinin içine biraz yağ katıp hafif kaşıkla çırptırıyorum. Daha kremalı oluyor. Sadece öneri sevgiler

Adsız dedi ki...

hazır şekerli vişne suları varya onlardanmı kullandınız?

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba,
evet hazır vişne suyu kullandım, ev yapımı varsa onunla daha da iyi olur:)

sevgilerimle