Bu Blogda Ara

23 Haziran 2009 Salı

HAŞHAŞLI LİMONLU MUFFİN

Uzun zaman önce alıp denemek için fırsat bulamadığım muffin kalıplarımı kullanmak için yaptığım bir tarif.. Limonlu tatları sevenlere tavsiye ederim..

malzemeler:

  • 3 adet yumurta
  • 1 bardak şeker
  • 1 bardak süt
  • 1/2 bardak sıvıyağ
  • 1 adet limonun rendelenmiş kabuğu
  • 3 yemek kaşığı limon suyu
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 2,5 su bardağı un
  • 2 yemek kaşığı mavi haşhaş

yapılışı: Yumurta ve şekeri ve limonu kabuğunu köpürene kadar iyice çırpılır. Süt, sıvı yağ ve limon suyunu ekleyerek çırpmaya devam ediyoruz.(bu aşamada mikserin hızını düşültüyoruz.) Unu kabartma tozunu ve vanilyayı eleyerek sıvı karışıma ekliyoruz tahta bir kaşık yardımı ile karıştırıyoruz. En son haşhaşı da ekleyip karıştırıyoruz. Muffin kalıplarımıza muffin kağıtlarını yerleştirip hamur karışımı paylaştırıyoruz. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 15-20 dakika pişiriyoruz. Fırından çıkınca üzerini bir bez ile örtüyoruz. Üst kabuğu çok sert olmasın diye.. 20-22 adet muffin çıkıyor.benim 12 adet tekli kalıbım vardı 2 seferde pişirdim. Siz istediğiniz bir kek kalıbında da pişirebilirsiniz.

afiyet olsun..

18 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

ben de yapmıştım bu muffinlerden; çok güzel oluyor çıtır çıtır:)

ellerine sağlık Gülaycım..

boncuk mutfakta dedi ki...

Gülaycım ,İlkerin baby shower partisine sen mi getirmiştin? Çok hoşuma gitmişti gerçekten lezzeti çok iyiydi.Sormaya fırsat bulamamıştım eline sağlık.

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

ellerine sağlık ben haşhaşı çok severim.haşhaşlı muffin süper
sevgiler

aleyna dedi ki...

ELİNE SAĞLIK GÜLAYCIM.BENDE KEK ŞEKLİNDE DENEMİŞTİM.SEVGİLER

İlker Ergin dedi ki...

ayy bende yiyememiştim bunlardan,şekerim çok yüksek çıktığı için o gün sadece tuzlulardan yiyebildim:(((ama herkes çok beğenmiş.Hatta kimin getirdiğini bile soran oldu.Tekrar ellerine sağlık canım...
Sevgiler...

Pembe Tatlar dedi ki...

Gülaycım ellerine sağlık nefis gözüküyor... Boşver kaloriyi gel beni gece gece ye diyor:)))

HÜLYA dedi ki...

ellerine sağlık canım harika görünüyorlar.. haşhaş görüntü itibaıyle çok yakışmışş afiyet şeker olsun

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Gülay'cığım, tadına baktım çok güzeldi :)) ellerine sağlık.

Tanıştığımızada çok memnun oldum :)) Tekrar görüşmek üzere...

Sevgiler...

sarımutfak-hande dedi ki...

çok güzeldi çok yemiş biri olarak yazıyorum:):):)
ellerine sağlık
bu arada tanıştığıma memnun oldum
sevgilerimle

karamel mutfak dedi ki...

aa bu benim haşaşlı pastam gibi çıtır kızdır demi tatlım ellerine salık.selamlar.

Chaplin cafe(BURCU) dedi ki...

Limon keke de turtaya da çok yakışıyor...
Hele yaz için ideal bir lezzet...
Ellerine sağlık!

Adsız dedi ki...

merhaba, muffinler çok güzel görünüyor, bu kağıt kalıpları nereden alabiliriz?

gülay dedi ki...

merhaba arkadaşım (adsız) muffinleri beğenmenize sevindim.. muffin kalıplarını ve kağıtlarını mutfak eşyaları satan sıradan bir mağazadan aldım.
sevgilerimle..

peri dedi ki...

Ellerinize sağlık Gülay Hanımcım:))Hem sitenizi ziyaret etmek hem de parfem adına teşekkür etmek için uğramıştım:)) Çoktandır denemeyi düşündüğüm haşhaşlı muffinleri görünce de haftasonu misafirlerime yapmaya karar verdim,tekrar teşekkürler ve sevgilerr..

pasta caddesi dedi ki...

haşhaşı okuyunca br an sanki tuzlu kekmiş gibi geldi ama değişik bir tarfi olmuş canım ellerine sağlık.

sevgiler,

tolunay

TAZE NANE dedi ki...

SIZE KARANFILIN SADAKATINI, SUMBULUN BAGLILIGINI, MENEKSENIN TEVAZUSUNU,
LALENIN GURURUNU, LEYLEGIN SAADETINI VERSEK BIZEDE DUA EDERMISINIZ.
KANDILINIZ MUBAREK OLSUN.

Eylül dedi ki...

Gülay'cım muffinler çok güzel gözüküyor hiç haşhaşlı denememiştim ilk fırsatta bende deneyeceğim hoş hazır senin ellerinden yapılmışını kaçırdım ama:))
Senin,ailenin ve sevgili Yaseminin Kandilini kutlar hayrılara vesile olmasını dilerim canım...
sevgi ve selamlarımla öpüyorum sizleri..

küçük*mutfak dedi ki...

Harika görünüyorlar ellerinize sağlık.Limonlu tatlara bayılırım şimdi ilk işim mutfağa girip denemek olacak eminim lezzetide görüntüsü kadar güzeldir.Sevgiler...