Bu Blogda Ara

20 Ocak 2010 Çarşamba

Kıymalı Kiğde

Kiğde bizim yöresel bir lezzetimiz. Bazen peynirli, bazen kıymalı yaparız. Ayrıca gün menüsünden kalan tarif...
malzemeler:
  • 4 bardak un
  • 1 paket yaş maya
  • 2 adet kesme şeker
  • tuz
  • ılık su
  • içi için:
  • 350 gr. kıyma
  • 3 adet soğan
  • tuz, pul biber
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • üzerine için:
  • 1 adet yumurta sarı
  • çöre otu

yapılışı: Bir tavaya sıvıyağ koyup, yemeklik doğradığınız soğanı 5 dakika kavurup kıymayı ekleyin. 6-7 daha kavurun. Bir kenara alın. Mayayı bir kasede ılık su ve şeker ile eritin. Unu yoğurma kabında havuz gibi açın. Mayayı ve tuzu içinde koyup yumuşak bir hamur haline gelene dek yoğurun. Hamuru 1 saat dinlendirin. 3 parçaya bölün. Yufka büyüklüğüne yakın açın. 2 yemek kaşığı sıvıyağ sürün. Kıymalı harçtan üzerine serpin. Rulo olarak sarın. Üç parmak genişliğinde kesip, tepsiye dizin. 20 dakika dinlendirin.Üzerine yumurta sarısı sürüp, çöreotu serpin. 200 derece fırında 30-35 dakika pişirin.

afiyet olsun...

11 yorum:

paşakızı mutfakta dedi ki...

Merhaba arkadaşım.Ellerine sağlık..Harika olmuş.SEVGİLER

LEZZETİKRAM dedi ki...

gülaycım çok güzel olmuşlar ikramlar için çok güzel ve lezzetli duruyor ellerine sağlık
sevgiler

kalpkurabiye dedi ki...

of gülay hanım bu ne lezzet böylee elerinize sağlıkk

GÜLSÜM dedi ki...

HARİKA GÖRÜNÜYOR... AMA ÇOK KALORİ VAR YAPTIKLARIMIZDA ALLAH SONUMU HAYIR ETSİN:))

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Bence tarif harika. Kiğdeyi ilk defa duydum. Daha önce bende çörek adı latında yapmıştım. Tarifime benziyor. Bu yüzden lezzetini hayal edebildim.
Ellerine sağlık canım
sevgilerimle

Sevtap dedi ki...

ilk defa duydum denenesi bir tarif gerçekten değişik ve leziz duruyor canım ellerine sağlık

Pembe Tatlar dedi ki...

Not alınmıştır elelrine sağlık canım...

Limonlu Kek dedi ki...

Gülaycığım çok güzel, lezzetli görünüyor. Ben de istiyorum ona göre :) Pazar günü geliyor musun Gülaycığım?

Adsız dedi ki...

Merhabalar, ben de ilk defa duydum kigdeyi, harika gözüküyor. Acaba asagi yukari ne kadar su kullaniyoruz. Tersi olunca, yani sivi miktari belliyse unu ayarlayabiliyorum azar azar. Ama unu önce unu kattiysam suyunu kararinca kullanmakata sorun yasiyorum o yüzden sordum :) Feyza

Adsız dedi ki...

Cevap gelmemis hala :( Feyza

Unknown dedi ki...

burberry outlet
yeezy boost 350
cheap oakley sunglasses
nike air force 1
paul george shoes
harden shoes
yeezy boost 350
christian louboutin shoes
jordan shoes
michael kors outlet online