Bu Blogda Ara

17 Ocak 2010 Pazar

Doğum Günü Pastası

Şükriye hanım beni arayarak daha önce yeğenim zeynep'in doğum gününde ve diş buğdayında hazırladığım pastaları bloğumda görüp çok beğendiğini ve kızı Sude Naz'ın doğum günü için benim pasta yapmamı istedi. Sude Naz'a sağlık, mutlukluk ve başarılarla dolu bir hayat dileyerek doğum gününü kutluyorum..Bu benim ilk sipariş olarak hazırladığım pasta..Ayrıca pastayı teslim aldığında Şükriye hanım beni arayarak şuan pastayı seyrediyorum çok güzel olmuş demesi beni çok heyecanlandırdı ve sevindirdi.. Pastanın pandispanyası sade, vanilyalı muhalebi ve beyaz çikolataya bulanmış ceviz, muz, ve karamel parçalarından hazırladım.
pandispanya için:
  • 6 yumurta
  • 6 çorba kasığı toz seker
  • 3 çorba kasığı mısır nişastası
  • 5 çorba kasığı un
  • 1/2 çay bardağı portakal suyu
  • 1 paket kabartma tozu
Yapılışı: Yumurta sarılarını akını ayırın. Aklarını 3 çorba kasığı seker ile kar beyazı olana kadar çırpın. baska bir kapta yumurta sarılarını 3 çorba kasığı toz sekerle 3 dakika iyice çırpın biraz yoğunlaşsın ve beyaza yakın renk alsın.Yumurta sarısını akın ıçıne tahta kasıkla karıstırarak ekleyin biraz karıstırın.Kabartma tozunu, unu ve nısastayı karıstırın ikiye ayırın eleyerek ekleyin tahta kasıkla yavaşça karıstırın. Dibi yağlanmıs kelepçeli 26 cm. kalıba dökun.165 derecede pisirin. İyice soğuduktan sonra üç kata ayırın.
Muhallebi için:
  • 3 su bardağı süt
  • 1 çay bardağı şeker
  • 3 yemek kaşığı un
  • 2 tatlı kaşığı mısır nişastası
  • 2 yumurtanın sarısı
  • 1 paket sade toz krem şanti

Yapılışı: Kremşanti hariç tüm malzemeyi sos tenceresine alın. Çırpma teli ile çırparak kaynayıp koyulaşana kadar pişirin.cKaynamaya başladıktan sonra yani göz göz olduktan sonra ocaktan alın. Bir süre ılınmak üzere tezgahta bırakın. Ara ara çırpma teli ile çırpın ki kaymak bağlamasın.
Ilındıktan sonra içine krem şantiyi koyup iyice çırpın. Krema iyice soğuduktan sonra kullanıma hazırdır.

Pastanın hazırlanışı: Üç kata ayırdığınız pandispanyanın en üstündeki katı servis tabağına ters koyup, şekerli süt ile ıslattım. Hazırladığım muhallebiden sürüp, dilimlenmiş muz dilimlerini ve karamel parçaçıklarını serptim. Bennari usulu erittiğim beyaz çikolataya iri dövülmüş ceviz parçaçıkların atarak bir süre donmasın bekleyip elimle parçaladım. Muzların üzerine serptim. İkinci katı koyup aynı işlemi yaptım. Üçünçü katı koyup, sade kremşanti ile kapladım. Üzerini şeker hamuru ile kaplayıp süsledim.

4 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Gülaycığım ellerine sağlık hızına yetişmek mümkün değil.Bu güzel pastaları kurabiyeleri görünce söyleyecek söz bulamıyorum.Hepsi nefis.Kızımın doğum gününde senden yardım isteyebilirim.Sevgiler.Mine

İğne İle İplik dedi ki...

Süper görünüyor, iştahım açıldı vallaha:)) Ellerinize sağlık:)

kalpkurabiye dedi ki...

çok cici harika olmuş elleriniz dert görmesinn

Eylül dedi ki...

Gülaycım pasta ve kurabiyeler harika olmuş ellerine sağlık canım...Sevgiler