Bu Blogda Ara

24 Ağustos 2010 Salı

Yufkalı Rulo Köfte

Kotanyi Baharatların ramazan ayı boyunca sürecek olan yemek yarışmasına davet edildim. Ben de yarışma için bu yufkalı rulo köfte tarifimi hazırladım... Benim bu tarifime yada diğer blogger arkadaşlarıma oy vermek için burayı tıklayın....
malzemeler:
  • 500gr. kıyma
  • 1 adet soğan
  • 1/2 demet maydonoz
  • 2 dilim bayat ekmek
  • 1 tatlı kaşığı kotanyi kimyon
  • 1 çay kaşığı kotanyi karabiber
  • 1/2 su bardağı tuzsuz antep fıstığı
  • 1/2 su bardağı ceviz
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • tuz
  • 2 adet yufka

yapılışı: Kıymayı karıştırma kabına alıyoruz. Üzerine bayat ekmeği, rendelenmiş soğanı, iri dövüşmüş cevizi, iri dövüşmüş fıstığı, tuzunu, karabiberi, kimyonu koyup yoğurun. Kıvamı katı olursa az sıvıyağ ile yumuşatıyoruz. Köfte harcını ikiye bölüyoruz. Yufkayı tezgaha açıyoruz. Fırça yardımı ile yufkalara su sürün. Bir ucundan tutup yufkayı içe doğru katlayın. Üzerine köfteyi rulo yapıp koyuyoruz. Sağ ve sol uçlarını içe doğru katlayın. Sıkı sıkı köfteyi rulo yapın. 2 parmak kalınlığında kesip çöğ şişlere geçirin. Yağladığınız fırın kabına dizin. 180 derece fırında pişirin.

afiyet olsun...

26 yorum:

YeMeK vAkTi dedi ki...

gülayım ellerine sağlık nefis görünüyor keşke yoğuer ve salça sosta koysaydınn biraz o zaman balıklama atlar ekrandan yerdim :)

Saglıklımutfak dedi ki...

Gerçekten harika gözüküyor canım. başarılar hepimizin olsun. Eline sağlık

Unknown dedi ki...

Gülaycım ellerine sağlık börekler enfes başarılar dilerim.

nesrin dedi ki...

Nefis görünüyor. Ellerinize saglik. Sevgiler...

havva dedi ki...

gülay hanım önce köfteleri pişirip sonra sarsak olurmu

Sevil Şahin dedi ki...

gülaycım şahane bir yemek olmuş tatlım canı gönülden başarılar diliyorum.
tamamen heyecan olsun diye katıldığım bu yarışmada harika isimler var biride sensin başarılar diliyorum tekrar
sevgiler

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

Ellerıne sağlık Gülay'cığım.cok guzel görunuyor basarılar dılıyorum .sevgiler:)

hafsahatun dedi ki...

tarif gerçekten çok hoş...oyum sizin..:D
bloğunuzuda çok beğendim...öğreneceğim çok şey var...

sevgi dedi ki...

çok değişik bir sunum olmuş başarılar diliyorum.

Tümay Öztürk dedi ki...

Ellerine sağlık. Çok iştah açıcı ve lezzetli duruyorlar:) Çoook başarılar.

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Harika tarif, ben de buna benzer bir tarif yapardım eskiden aklıma geldi şimdi. başarılar canım

umutluhayat dedi ki...

enfes görünüyor.başarılar dilerim

çeşnici Handan dedi ki...

Gülaycığım, görüntüye bayıldım harika olmuş ellerine sağlık, yarışmada başarılar dilerim.Sevgiler.

lezzettabağı dedi ki...

Merhabalar sevgili Gülay, bloğunu çok beğendim tariflerin hem çok güzel hem anlaşılır şekilde.. daha çok incelemk üzere favorime aldım.. Görüşmek üzere sevgilerimi bırakırken başarılarının da devamını diliyorum..

Unknown dedi ki...

uamrım yarışma hepiniz için iyi geçer.ellerine saglık.

Unknown dedi ki...

mmm nefis olmus degisik öptüm canim

fuat gencal dedi ki...

Muhteşem. Ellerinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor. Hayırlı iftarlar.

Saygılarımla.

Aylin TÜRKŞEN AYSEL dedi ki...

Gülay'ım,
Eline sağlık,çok şık görünüyor, eminim lezzetlidir de.
Yarışmada başarılar dilerim.

Gülcan dedi ki...

mükemmel görünüyor emeklerinize sağlık

Unknown dedi ki...

Gülaycım bayıldım bu görüntüye ellerine sağlık

Cafe Pepela dedi ki...

Süper ötesi ! :)
Ellerinize,gönlünüze sağlık gülüm..
Muhabbetle

mihri dedi ki...

harika canım bende deneyeceğim.ellerine sağlık

mihri dedi ki...

canım çok güzel bi tarif bende deneyeceğim tabiki oyumu verdim başarılar.

pelince dedi ki...

Canım muhteşem sunmuşsun ellerine sağlık.. Yarışmada hepimize başarılar;))

orece dedi ki...

süper görünüyor ellerine sağlık.

Sonsuz Dekorasyon dedi ki...

bu tarifi sizden alıp denedim nefis oldu eşim müptelasi oldu ellerinize sağlık