Bu Blogda Ara

25 Mayıs 2010 Salı

Barbie Bebek Pastası

İYİ Kİ DOĞDUN BEYZA!!
Nursel hanım maillinde 3. yaşını kutlayacak oğlu Batur için ayıcıklı bir pasta, 5. yaşını kutlayacak kızı Beyza içinde barbie bebek pastası istemişti... Ben daha önce barbie bebekli pasta yapmadığım için nette çok araştırdım.. Hatta daha önce hiç kümbet pasta bile yapmamıştım:) Ayıcıklı ve bu pastayı aynı zamanda beraber yaptım. Ama o kadar bu pastaya odaklanmışım ki pastalar bitince diğer pastayı ben hangi ara yaptım dedim:) İlk defa denemek isteyenlere fikir olup yardımcı olurum amcıyla sadece bu pastanın yapım aşamalarını paylaşmak istedim. Bu pasta yuvadaki çoçuk sayısı fazla olduğu için oldukça büyük 40-45 kişiye rahatlıkla yetecek kadar devasal bir barbie pastası oldu:) Fotoğrafta her ne kadar normal bir pasta gibi gözüksede!

malzemeler:

  • Pandispanya için:
  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı un
  • 1 yemek kaşığı nisaşta
  • 1 yemek kaşığı kakao
  • yarım çay bardağı kaynar su
  • 1 paket k.tozu
  • 1 paket vanilya

yapılışı: Yumurtaların sarısı ile beyazı ayırın. Beyazları kar haline gelene kadar çırpın. Çırptığınız kabı ters çevirdiğinizde düşmüyorsa olmuş demektir;) Diğer kapta sarıları ile şekeri ve kaynar suyu çırpıyoruz. Daha sonra unu, kakaoyu,nişatayı, k.tozu ve vanilyayı ekleyerek çırpın. En son diğer kapta çırptığımız yumurta beyazlarını ekliyin ve dikkatlice karıştırın. Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine dökün. 180 derecede önceden ısıtılmış fırında 15- 20 dakikada pişirin. Çıkartıp soğumaya bırakın. Hava almayacak şekilde 1 gece dinlendirin.

krema için:

  • 600 gr. labne peyniri
  • 2 paket krema (400 gr)
  • 200 gr. bitter çikolata
  • 2 su bardağı pudra şekeri
  • 2 tatlı kaşığı kakao

yapılışı: Kremayı bir tencereye alıp kısık ocakta ısıtın. Ocağı kapatıp, çikolatayı parçalara bölüp içine atıp karıştırarak erimesini sağlayın. Labne peyniri, pudra şekeri ve kakaoyu ekleyip çırpın. Yarım saat buzdolabında dinlendirin.

ayrıca:

  • 2 paket kakaolu kremşanti
  • 2 su bardağı süt

kremşantiyi soğuk süt ile çırpıp 1 saat buzdolabında bekletin.

ganaj için:

  • 400 gr. bitter çikolata
  • 400 gr. krema

yapılışı: Küçük bir tencereye kremayı boşaltın. Kaynama noktasına gelince altını kapatın. Bitter çikolatayı parça parça kopartıp içine atın. Tamamen eriyene dek karıştırın. Ilınınca buzdolabında 2-3 saat bekletin.
ara katları için:

  • çikolata kaplı antep fıstığı
  • çikolata kırığı

pastanın hazırlanışı: Yukarıdaki pandispanya ölçüleri ile 2 tane 24 cm kelepçeli kalıpta, 1,5 ölçü ile 1 tane 26 cm kalıpta pişirdim. Sonra bunları üç kata ayırdım... 26 cm pandispanyanın birinci katını alıp pasta altlığına koydum. 1/3 su bardağı süte 2 yemek kaşığı çilek reçeli karıştırıp, ısladım. Krema sürdüm çikolata kaplı antep fıstığı serptim ince bir tabaka kremşanti sürdüm. sonra 2. katı alıp ısladım. krema sürüp çikolata kırığı serpip ince bir tabaka krem şanti sürüp, 3. katı aldım yine aynı işlemleri yapıp 1. 24 cm pandispanya bitene kadar aynı işlemi yaptım. 2. 24 cm pandispanyayı kümbet pasta şeklin vermek için derin ve çok geniş olmaya bir salata kasesine streçflim ile kaplayıp içine bir katını koyup ıslattım. Krema fıstık, çikolata, kremşanti sürüp, 2. katının yanlarında biraz alıp içine kapatdım. Yine krema, fıstık, çikolata ve kremşanti sürüp 3. katı kapadım. Bir gece dolapta dinlendirdim. Ertesi gün diğer üst üste dizdiğim pastanın üzerine krema sürerek birleştirdim. ( Not: kümbet pastayı bir gece önceden hazırladım.) Pastanın üzerini hazırladığım Ganaj ile güzelce kapladım. 1 gece böylede dinledirip, üzerini şeker hamuru ile kapladım. Yarım barbie bebeği şeker hamuru ile süsleyip, pastayı tamamladım... Bu pasta 40-50 kişiye yetecek kadar büyük oldu. Siz 20 kişiye kadar bir pasta yapacaksanız sadece kümbet pasta kısmını yapmanız yeterli olur....

Beyza annesine pastadaki bebeğin incileri ve tacı olacak mı diye soruyormuş:) Nursel hanım da daha önce yaptığım nişan kurabiyelerindeki gül motiflerini beğendiğini söyleyince işim daha kolaylaştı bebeği elimden geldiğince istekleri üzere süslemeye çalıştım...

Nursel hanımdan alığım teşekkür maillinde pastaları gören doğdu çoçuk yuvasındaki çoçukların, Batur ve Beyza'nın sevinçleri görülmeye değerdi diye yazıyordu.. Çoçuklar görüntüsü aynı zamanda lezzetini de çok beğendiklerini hatta 2. ve 3. dilimi bile isteyenler olmuş:) Bende burdan Nursel hanıma böyle özel bir gününde bana güvendiği için çok teşekkür ediyorum.. Her iki pastayı hazırlamaktan da büyük keyif aldım...

Beyza'nın burdan bir kez daha doğum gününü kutlayarak ailesiyle birlikte bir ömür boyu mutlu, sağlıklı, başarılarla dolu yaşlar diliyorum...

7 yorum:

Sevil Şahin dedi ki...

gülaycım çok güzel olmuş ellerine ve emeklerine sağlık
bol kazançlar dilerim
sevgiler

iki dirhem bi çekirdek dedi ki...

çok güzel demek bu pasta için basit kalır. ellerinize sağlık... ne kadar değerli, ne kadar özenli bi çalışma. ben çok beğendim açıkcası

Yemekbahane dedi ki...

Çok şık olmuş ellerinize sağlık
Müge

NURSEL dedi ki...

Gülaycığım, tekrar tekrar çok teşekkürler, bu yalnızca çok güzel değil bu bir sanat eseri. Sana ne desek nasıl teşekkür etsek azdır. Ellerin dert görmesin. Sağlıcakla kal inşallah.....

Tümay dedi ki...

Çok güzel olmuş yine her zamanki gibi! Ellerine sağlık:) Sevgiler...

arzu-mutfaktaki rüya- dedi ki...

çok beğendim.kızımın doğum günü için böyle bir pasta yapmayı planlıyordum.benim için çok iyi bir kaynak oldu .sevgiler

Unknown dedi ki...

Gülay hanım çok güzel olmuş barbie bebek pastası bende yapmayı çok istiyorum iki tane şeker kızlarım için barbie pasta yapımı için gereken malzemesi sizden videosuda var nette bir cesaret yapılacak bu muhteşem pasta Anne olmak kolay değil demi ama:)
Bir dilim mutluluk paylaştım sizide beklerim SEVGİLER..