Bu Blogda Ara

12 Şubat 2010 Cuma

Lokumlu Rulo Kurabiye

Daha önce size farklı bir lokumlu kurabiye tarifi vermiştim. Bu kurabiyeler adı gibi ağızda dağılan lokum kurabiye oldular. Demek isteyenlere şimdiden afiyet olsun:))
malzemeler:
  • 1 paket hazır krema (200gr.lık)
  • 125 gr. tereyağ (oda sıcaklığında)
  • 1/2 çay kaşığı kabartma tozu
  • 3 su bardağı un
  • 300-350 gr. (sade yada güllü lokum)
  • üzeri için:
  • pudra şekeri

yapılışı: Yoğurma kabına krema ve tereyağını alıp karıştırın. Un ve kabartma tozunu ekleyip, yoğurun. Hamuru 10 dakika dinlendirip, 2 parçaya bölün. Her bir parçayı açıp, 12 parçaya (sigara böreği gibi) bölün. Herbirinin geniş kısmına bir lokum koyup rulo sarın. Yağlanmış fırın tepsisine dizin. 175 derece fırında hafif pembeleşinceye kadar pişirin. Soğuyunca üzerlerine pudra şekeri serpin.

afiyet olsun...

16 yorum:

Unknown dedi ki...

Gülaycım ellerine sağlık kurabiye
ler harika öpüyorum...

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

ellerinize sağlık.lokum çok severim denemeliyim mutlaka kurabiyeyi sevgiler.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

bi denemek nasip olmadı bu kurabiyelerden.
çok şık görünüyor. ellerine sağlık canım..

kalpkurabiye dedi ki...

gülaycım ellerine sağlık harika görünüyor.. bende yapıyorum sık sık..

Aylin TÜRKŞEN AYSEL dedi ki...

Bayıldım bunlara. Tarifi okumaya başlarken güllü lokumla yakışır diye düşünürken yazını gördüm.

Bengü-www.pemberehber.com dedi ki...

Gülaycığım ellerine sağlık, çok iştah açıcı bir görüntü...Elmalı kurabiyeyi andırıyor.

aleyna dedi ki...

eline sağlıklı hamarat arkadaşım.saat 5 e geliyor.aldım çayımın yanına iki tane.sevgiler

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Harika görünüyorlar, ellerine saglik diyorum.

Fakat, benim gibi lokum sevmeyenler icinde ne tür alternatifler olabilir? Ic harci olarak mesela toz findik vb. gibi malzemelerde olabilir mi yoksa illaki lokum gibi yumusak birsey mi olmais gerekiyor?

Sevgilerimle

Nur Vural dedi ki...

Lokumlu kurabiye çok ilginç geldi. Mutlaka deneyeceğim:)

Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik canim afiyet olsun

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM.HİÇ DENEMEDİĞİM TATLARDAN BİRİ.MERAK ETTİM BAK ŞİMDİ.ALDIM BİR KAÇ TANE SEVGİLER.

Mutfak Havlusu dedi ki...

Kurabiye dediğin ağızda dağılırsa güzel olur mm nefis:)
Bu kurabiyeyi yapacağım ama hamuru daha ince açsam olur mu?
ellerinize sağlık.

Narince dedi ki...

Lokumlu kurabiye hep denenecekler listesinde, ama bir türlü denenmişler tarafına geçemedi. Ne tembelim ben yahu?

bir dilim bir tutam dedi ki...

Vallahi canim cekti gecenin bir yarisi.Cokda lezzetli duruyorlar tabakta..Önümüzdeki günlerde yasam diye düsünüyorum...veeee Gülaycim seni müsadenle izlemeye aliyorum....Berlinden sevgiler

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Ellerine sağlık. Çok güzel görünüyorlar :))

burcak dedi ki...

Çok güzel bir tarif.Teşekkür ederiz.Ben lokumları ikiye bölüp daha ufak sardım.yaptığım yarısını pişirmeden dondurdum.Sonra çıkarıp pişirince o da çok güzel oldu.