Bu Blogda Ara

24 Kasım 2009 Salı

Lokumlu Kurabiye

Geçen haftalarda annem evde mevlüt okuttu. Benden ikram etmek için lokum almamı istedi. Ben olayı biraz abartmışım:) Kalan lokumların bir kısmı ile de fotoğrafçılık kursundaki arkadaşlarıma kurabiye yapıp götürdüm.. Çok beğendiler.. Öğretmenimiz çektiğiniz fotoğrafları getirin diyor, herkes çiçek, böcek çok güzel doğa manzara fotoğrafları getirirken ben pasta, börek, davet masaları fotoğrafları getiriyorum:) siz düşünün artık akşamın o saatinde onlara yaşattığım işkenceyi:) Böyle arada getirdiğim ödüllerle ile kendimi affettiriyorum..
Tüm öğretmenlerimizin, öğretmenler günü kutlu olsun.. Ayrıca geleceğin öğretmeni olacak kardeşim nuray ve ev arkadaşlarının burdan günlerini bir kez daha kutlamak istiyorum:)
malzemeler:
  • 1 paket margarin
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 adet yumurta
  • 1 su bardağı nişasta
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • aldığı kadar un(yaklaşık 3 bardak kadar)
  • 20-25 adet sade yada güllü lokum

yapılışı: Margarini, sıvı yağı, yumurtayı, nişastayı,pudra şekerini, vanilyayı ve kabartma tozunu bir kaba alın ve unu yavaş yavaş ekleyin. Yoğurup yumuşak kıvamda bir hamur hazırlayın. Ceviz büyüklüğünde parçalar kopartın. Avuçunuzun içinde açıp ortalarına bir tane lokum koyup hamuru düzgünce yuvarlayın. (ben lokumu ikiye böldüm, gözüme fazla geldi ama bir daha yapışımda tam lokum koyacağım.) Yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine dizin. 190 derece fırında üzeri hafif pembeleşinceye kadar pişirin. Fırından çıkartıp ilk sıcaklığı gidince üzerlerine pudra şekeri serpip servis tabağına dizin...

afiyet olsun...

Bu fotoğrafta mevlütte ikram etmek için hazırladığım lokumlar.. Belki size de bir fikir olur diye paylaşmak istedim. Kardeşim çok iyi düşünmüşsün dedi. Annem başta fikrimi söyleyince onlarla nasıl uğraşacaksın diye mırıldandı.. Ama şimdi bayramda gelen çoçuklar için tekrar hazırlamamı istedi:)

14 yorum:

Canan dedi ki...

lokumla aram hiç iyi değil ama senin tarifi bir denemek lazım. pek güzel görünüyor. ellerine sağlı canım.

aleyna dedi ki...

GÜLAYCIM ELLERİNE SAĞLIK.NE GÜZEL DEMEK KURSA GİDİYORSUN.BENDE BEKARKEN BİLUMUM KURSLARA İŞTİRAK EDERDİM.ÇOCUKLARI BÜYÜTÜNCE ÇOK İSTİYORUM.İNSANIN KENDİSİNİ MUHAKKAK GELİŞTİRMESİ LAZIM.SEVGİLER CANIM

boncuk mutfakta dedi ki...

Eline sağlık Gülaycığım.Lokumları ne güzel değerlendirmişsin.
Fotoğrafçılık kursuna bende gitmek istiyorum.Bakalım kısmet.
Şimdiden iyi bayramlar.

Adsız dedi ki...

Allah kabul etsin, lokumlarin böyle sunulmasi fikri hos olmus.
Kurabiyelerin de sahane olmuslar, ellerine saglik hemsehrim.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Allah kabul etsin mevlidinizi.

Pek leziz görünüyor kurabiyeler. Ellerine sağlık canım..

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım allah kabul etsin...

Kurabişler harika gözüküyor çok duydum ama hiç tatmadım:))

Ellerine sağlık...

Ballı Cimcime dedi ki...

Ellerine sağlık canım nefis gözüküyorlar. Lokuma da bayılırım zaten, harikasın. Sevgiler...

Disalce dedi ki...

ellerine sağlık...

nefis görünüyor..

benimde arşivim hep yemek fotosu...

bi dolu bi dolu...

öpüyorum seni...

tub@ dedi ki...

Canım çok severim lokumu özellikle de gül lokumunu, eskiden annem petibör bisküvinin arasına koyup verirdi elimize...o günleri hatırladım birden :)

Mutlaka denenecekler arasına girdi bile :)

öptüm
Allah'a emanet ol

Unknown dedi ki...

Ellerinize saglik olsun sevgili gulay,
denemek istedigim bir tarifti ;)
simdiden hayirli bayramlar,sevgiyle kalin...

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik, harika gorunuyor kurabiyler.

Sevgiler ve guzel bir hafta sonu dilegimle....

mutfaktakizaman dedi ki...

canim Allah kabul etsin...

bende yapmistim bu kurabiyelerden hosuma gitmisti fakat benimkinde 1 paket puding vardi onun kokusu baymisti...
bidahakine senin tarifle yapacagim ellerine saglik canim..

iyibayramlar kocaman optum...

Adsız dedi ki...

Iyi bayramlar.

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

Sevdiklerinle beraber nice güzel bayramlara..
Kurban bayramın mübarek olsun.
Ayrıca kurabiyen nefis görünüyor ellerine sağlık gülay'cım.