Bu Blogda Ara

3 Haziran 2011 Cuma

Kremşantili Poğaca

Sevgili Aylin'in portakallı lorlu kurabiye tarifime yazdığı yorumu okuduğumda kendimi bu poğaçaları yaparken buldum:) Bana sorarsanız şuana kadar yaptığım en güzel poğaça bunlar oldu. O günden sonrada kaç defa pişirdim saymadım bile.. Benim için ilginç olan sadece içindeki kremşanti değildi, hem maya hemde kabartma tozu birlikte kullanılması.. Ayrıca belirteyim ki 2 gün sonra bile bu poğaçaları aynı keyifle yiyorsunuz, bayatlamıyor.. Şimdiye kadar denediyseniz zaten lezzetini biliyorsunuzdur, denemeyenler içinde hiç durmayın diyorum:)
malzemeler;
1 paket toz krem şanti
200 gr. tereyağ
10 gr. kuru maya
3 çorba kaşığı sıvı yağ
2 adet yumurta (bir tane yumurtanın sarısı üzeri için)
1 su bardağı süt (ılık)
1 paket kabartma tozu
tuz
5,5 su bardağı un
içi için:
peynir yada lor
maydanoz
yapılışı: hamur yoğurma kabına sütü ve mayayı alın erimesini bekleyin. (ben yaş maya ile de denedim farketmedi) Kremşanti, tereyağı, sıvıyağı, yumurtayı ve tuzu ekleyip karıştırın. Kabartma tozu ve unu azar ekleyip, yumuşak bir hamur yoğurun. Üzerini örtüp 20 dakika mayalandırın. Tekrar yoğurup 10 dakika daha mayalanmasını bekleyin. Hamurdan parçalar kopartın. Yuvarlayıp, elinizde açın. İç harçtan koyup kapatın. Yağlanmış fırın tepsisine dizin. 10 dakika daha dinlendirin. Üzerine yumurta sarısı sürün. Susam yada haşhaş tohumu serpin. 200 derece fırında 25-30 dakika pişirin.

25 yorum:

bolkepce dedi ki...

Çok güzeller. Pastane yapımı gibi olmuş. Ellerine sağlık. Ayrıca çok da merak ediyorum bu krem şantili meşhur poğaçaları. Henüz denemedim. En kısa zamanda...
Hoşçakal.

zeymurancafe dedi ki...

bende yaptım canım 10 gün kadar önce,ellerıne sağlık güzel görünüyorlar

Aycan dedi ki...

Ellerinize sağlık nefis görünüyor poğaçalar.


Sevgilerimle;

canimçektipişirdim dedi ki...

gerçekten pastane yapımı gibi:)ellerine sağlık en kısa zamnada deneyeceğim inş..

Adsız dedi ki...

Bu kadar övgüye Krem şantinin tadıyla ilgili tereddüdüm olsada hafta sonu deneyeceğim:))

lezzetlilerim dedi ki...

Çok güzel görünmekle birlikte kremşantiden dolayı ilginç bir poğaça..... ellerinize sağlık en kısa zamanda denemem gerek ....sevgiler...

sevginin mutfak günlüğü dedi ki...

Ellerinize sağlık çok leziz görünüyor,benim tereddütüm tadı?kremşantiden dolayı tatlı olmuyormu?
Sevgilerimle..

Eya dedi ki...

Gülaycigim...bende insallah deneyecegim...artik sart oldu...hangi marka kremsanti kullandin?

zehra

Nehir Butik Pasta dedi ki...

enfes bir lezzet ellerine sağlık arkadaşım bende senin labneli poğaçaları yapıp yayınladım çok lezzetli oldu paylaşımın için teşekkürler

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

denemeyenlerdenim canım harika görünüyor öyle lezzetli anlattınızki hemen yapmalıyım dedim sağol canım iyi akşamlar

Mutfak Dili dedi ki...

Gülay hanım sizdemi yaptınız? Blog camiasında yapan kalmadı ya bende mi denesem acaba? Bu kadar güzel oluyor diyenler var madem. Sevgiler..

Mutfak Havlusu dedi ki...

meşhur bir poğaça oldu bu zannımca,çok gördüm bloglarda.denenmeli,ellerinize sağlık.

Gülcan dedi ki...

çok güzel görünüyorlar eminimki tadıda öyledir ellerinize sağlık hayırlı haftasonları.

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik arkadasim afiyetler olsun .Hayirli aksamlar diliyorum öptüm.

pembe kekik dedi ki...

Çok nefis görünüyorlar.Ellerinize sağlık...

Adsız dedi ki...

Gülay hanım, elinize sağlık. Hangi sitede güzel bir tarif bulsam başka bir tarifi çok kötü oluyor genelde. Sizin sebze ve bulamaç çorbanızı,ayrıca bu muhteşem poğaçalarınızı denedim. Bulamaç biraz yağlı gelse de bütün tarifler harikaydı. Sanırım gözüm kapalı tüm tariflerini yapabileceğim birini buldum. Elinize emeğinize sağlık, daha fazla tarifler beklemekteyim :) tebrikler ve teşekkürler.

KİANA dedi ki...

Merhabalar.. Hürriyet Bumerang dan geldim..Sizi tanıdığıma çok memnun oldum. Tablo gibi pastalar yapmışsınız. Hepsi birbirinden güzel.Ellerinize sağlık olsun. Sizi eklemek istedim ama ziyaretçileriniz görünmüyor.. bu sorun bendede vardı. Exploreri yükseltmeniz gerekiyor sanırım.
Hoşçakalın..

sibel dedi ki...

en sevdiğim poğca.

Adsız dedi ki...

Gülay hn merhabalar.
Bloğunuzdan beğenip kendim denediğim tariflerinizi facebookta yemek grubumuzda sizin linkinizi vererek kendi resimlerimle paylaşıyorum.Umarım bir sakıncası yoktur.Emeğe saygım olduğundan sizin linkinizi yayınlamak istedim..Ellerinize sağlık..
Nagihan Yiğit

Adsız dedi ki...

denedim ve cok guzel oldu gercekten, listeme yeni bir pogaca girdi sayenizde. ellerinize saglik

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Gülay'cım tarif için teşekkür ederim. Bloguma ekledim, unutmamam ve her zaman yapmam için :) Ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

çok merak ederek yaptığım bir tarif oldu kendisi:) tatlımsı mı olcak ne kadar tuz ve un koymalıyım yeterli mi filan diye endişelendim.Ama sonuç mükemmel gerçekten. bu hamurdan 2 tepsi çıktı birini kıymalı harçla diğerini peynirli yaptım ikisi de harikaaa... denemek isteyip benim gibi endişeleri olanlar hiç durmayın ve bu güzel poğaçayı yapın;)

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba,
güzel yorumunuz icin çok teşekkürler

sevgilerimle

Nsrin dedi ki...

Bu gün kremşantili poğaçadan yaptım harika oldu Gülay hanım ellerinize sağlık

sunay dedi ki...

En kısa zamanda deneyeceğim:)