Bu Blogda Ara

18 Mayıs 2011 Çarşamba

Portakallı Lorlu Kurabiye

Bu kurabiyeleri yapalı çok oldu. Sevgili Betül'ün evinde toplandığımızda yapıp götürmüştüm. Tarif portakal ağacından... Bir kaç yıl önce o kadar çok yapıyordum bu kurabiyelerden özlemişim. İç malzemesini hazırlamak çok oyalıyıcı olsada lezzeti için değer bence:) Portakalları daha önceden hazırlayıp, buzlukta saklayıp istediğiniz zaman kurabiyeleri hazırlayabilirsiniz...
malzemeler:
250 gr. tereyağ(oda ısında)
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı pudra şekeri
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
4,5 su bardağı un
içi için:
4 portakal kabuğu
250 gr. lor
1 su bardağı toz şeker
üzeri için:
pudra şekeri
yapılışı: Portakal kabuklarını küp küp doğrayın. Her seferinde suyunu değiştirerek 3 defa kaynatın. 4. defada 1 su bardağı toz şeker, 1 su bardağı su ile suyu çekene kadar pişirin. Soğuyunca içine loru ekleyip karıştırın. Un hariç tüm malzemeleri karıştırın. Unu azar azar ekleyip yumuşak bir hamur yoğurun. Hamurda bir parça kopartıp avuçunuzda açın. Portakallı lorlu karışımda koyup, yuvarlayın. Yağlanmış fırın tepsisine dizin. 175 derece fırında 25-30 dakika pişirin. Fırından çıkıp, ilk sıcaklığı gittiğinde üzerine pudra şekeri serpin.

11 yorum:

Gülcan dedi ki...

çok güzeller .eline sağlık ablacım . ben tabağı alıp kaçıyorum. sevgiler.

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık canım:) kurabiyelerin çok lezzetli ve çok şirin görünüyorlar:)
afiyetle olsun diyorum:)

durutarifler dedi ki...

Çok güzeller.Bizim evin kurabiye canavarları için denemek lazım. Ellerine sağlık.
Sevgiler

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

HARİKA GÖRÜNÜYOR CANIM ELLERİNE SAĞLIK BENDE DENİYİCEM SAĞOL TARİF İÇİM SELAMLAR

YeMeK vAkTi dedi ki...

Gülaycım ellerine sağlık bloru sevmem ama lorlu kurabiyelere bayılırım .:)

pelince dedi ki...

Kurabiyeler çok leziz gözüküyor..Gülaycım ellerine sağlık..

Ordanburdanhayattan dedi ki...

çok güzeldi bu kurabiyeler Gülaycım gerçekten. Amma keyifle çekmiştik bunların fotoğraflarını yaaa:)) ellerine sağlık

Nehir Butik Pasta dedi ki...

hımm çok severim lorlu kurabiyeyi bu benim yaptığımdan daha farklı ama mutlaka denemeliyim içine portakal reçeli kullansak olmaz mı?
ellerine sağlık arkadaşım

zeymurancafe dedi ki...

kurabıyeler enfes gorunuyor ,ellerıne sağlık canım

Aylin TÜRKŞEN AYSEL dedi ki...

Ohh yarın pazara gideceğim, portakal alıp yapayım ben bunu. Bir krem şantili poğaça, bir de bu kurabiyeler. Yine sayenizde gönülleri feth edeceğim :)

Betül KAVAL dedi ki...

çok nefis bir kurabiyeydi canım elleirne sağlık.

öpüyorum seni sevgiler