Bu Blogda Ara

18 Mayıs 2011 Çarşamba

Kabaklı Enginar Salatası

Nette enginarlı farklı tarifler ararken Hatice'nin sitesinde gördüm bu salatayı denemeye karar verdim. Kabak ve enginar çok uyumlu sebzeymiş, güzel bir salata oldu. Enginarı sevmeyenlere bile yedirmenin güzel bir yolu; kereviz yemeğini ağzına bile sürmeyen, yoğurtlu salatası severek yediği gibi... Kardeşimle birlikte yerken, bir çok fikir yürüttük, şunu eklesek, bunu eklesek nasıl olur diye, deneyip beğenirsek sizlerle paylaşırım...
malzemeler;
2 adet enginar
2 adet kabak
3 çorba kaşığı yoğurt
1 çorba kaşığı mayonez
1/2 demet dereotu
sıvıyağ, tuz, sarmısak, limon
yapılışı: Temizlenmiş enginarları limonlu suda haşlayın. Kabakları soyup, rendeleyin. Bir tavada az sıvıyağ ile birlikte suyunu salıp, çekene kadar kavurun. Dereotunu ince kıyın. Bir kasede yoğurt, mayonez, tuz ve dövülmüş sarmısak ile çırpın. Haşlanmış ve soğumuş enginarları küp küp doğrayıp ekleyin. Kabaklarında ekleyip karıştırın. Servis kasesine alıp, dereotu ile süsleyin.
afiyet olsun..

15 yorum:

Adsız dedi ki...

Enginar en sevdiğim sebzelerden, keza kabak da öyle. İkisini hiç birarada denememiştim. Denemek istediğim tarifler arasına aldım.Elinize sağlık.

Tarifkolik/Öznur dedi ki...

Biz enginara bayılıyoruz nasıl sevilmediğini anlayamadığım sebzelerdendir. Ama sanki böyle salataya rendeleyince güzelim enginara yazık olacakmış gibi geldi :)) Ellerine sağlık sevgiler..

zeymurancafe dedi ki...

engınar hıc yemedım tadını bilmiyorum ama içinde kabak da varsa mutlaka güzeldır,ellerıne sağlık

Unknown dedi ki...

Canim ellerine saglik Kabakli denedim ama enginarla salata hic denemedim emeklerine saglik saglikli bir salata olmus .

Aylin TÜRKŞEN AYSEL dedi ki...

Böyle bir aklımda canlandırdım, yemişim de midem ferahlamış gibi hissettim. Çok güzel olmuş, eline sağlık.

komançi dedi ki...

benim gibi enginarı sevmeyenlere bile hitap etmiş :)

Gülcan dedi ki...

çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık sevgiler.

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık çok sağlıklı ve lezzetli olmuş sevgiler...

Saglıklı Mutfak Hilal dedi ki...

Eline sağlık Gülaycım.deneyeceğim. sevgiler

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık canımm..
hafifi bir salata olmuştur sanırım hem kabak hem enginar:)
ellerin dert görmesin.
mutlu günler:)

Unknown dedi ki...

İşin içine sarımsak girdimi benim için aşk başlar ellerine sağlık Gülaycım

Özgen dedi ki...

Ben zaten lor yerine ekşimik kullanıyorum canımcım herkes nasıl olduğunu bilmediğiiçin lor diyorum.Ne güzel hemşeri olup aynı lezzetleri bilmek sevgiler...

mndlna dedi ki...

Enginar benim hem yemeğe hem de pişirmeye tedbirli yaklaştığım sebzelerden biridir.Ama haklı olabilirsin kerevizi sevmeyenin salatasına bayılması gibi , değişik olabilir.Ellerine sağlık:)

Hatice dedi ki...

salatayı deneyip beğenmene çok sevindim:)
ferah bir salata oluyor, üstelik enginar sevmeyenlere yedirmenin de bir yolu:)

ellerine sağlık, sevgiler...

Deep Rahul dedi ki...

Really Amazing Article. Thanks for sharing.