Bu Blogda Ara

3 Ocak 2011 Pazartesi

Kartopu

2011 de tüm dileklerinizin gerçekleşmesi dileğiyle..Herkesin yeni yılını kutluyorum. Son bir haftadır çok tembellik yaptım. Ne yeni bir tarif yapabildim ne de arşivde yayınlanması bekleyen tarifleri ekleyebildim. Bu kartopları da yazmakta çok geç kaldığım bir tarif.. Bir kaç ay önce Alperen bebeğe baby shower partisini blogta yazdıktan sonra en popüler tarif oldu. Bir çok izleciğimden kartoplarının tarifi için telefonlar ve mailler aldım. Bu beni hem çok şaşırttı hem de mutlu etti.. Çok pratik bir tatlı.. Buzdolabında bekleme süresini saymazsak hazırlamanız en fazla on dakikanızı alır. Zeynep'in doğum gününde ise hindistan cevizi miktarının yarısını toz antep fıstığı kullanarak yaptım.. Ayrıca içine damla çikolata koymuştum. Onun da tadı güzel olmuştu ama görünüşlerini beğenmedim.. Belki de malzemeleri karıştırırken daha güzel görünecekleri hayal ettiğim içindir:)
malzemeler:
  • 1 kutu krema(200ml)
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 su bardağı süt tozu
  • 3,5 su bardağı hindistan cevizi
  • üzeri için:
  • hindistan cevizi
yapılışı: Derin bir kasede tüm malzemeleri karıştırın. 2 saat buzdolabında bekletin. Ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp elinizde yuvarlayın. Hindistan cevizine bulayıp servis tabağına alın...

20 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Gülaycığım sanıyorum Sevilde bu tarifin övgüsünü duymuştum ellerine sağlık sevgiler..

Saglıklımutfak dedi ki...

Hindistan cevizi sevmeyen ben dahi yedim . çok güzeldi . deneyeceğim inşallah:) öperim canım

Tarifkolik - Öznur dedi ki...

kesinlikle çok paratik elinize sağlık sevgiler..

Tümay Öztürk dedi ki...

Walla bizim evde sık sık yapılan bir tarif oldu:) Eve gelen yardımcım bile alıp tarifini kendi evinde yapıyormuş:) Ellerine sağlık canım çok güzel bir ikram bu senin elinden yemiş biri olarak:)

kalpkurabiye dedi ki...

canım Gülaycığım;
kartopları veya bu şekil aperatifleri çok çok seviyorum hem pratik hem şık hem de lezzetli sonderece:)
ellerin dert görmesin canım...
bu arada alman kurabiyelerini yaptımm nefis oldular beşer onar kapışıldılar:D

Fidan Başaran dedi ki...

ben de bu tarifi bekliyordum:)))
görünce çok sevindim
fakat süt tozu hangi marka ve nerede bulurum?
nescafelere kullanılan toz kremayla aynı mıdır?
biraz detay rica edicem lütfen

Unknown dedi ki...

Gülaycım ben bunlardan yemek istiyorum vallahi

ezginame dedi ki...

iyi geceler arkadaşım kolay ve harika görünüyorlar denemeye değer bence ellerine sağlık sevgiler

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

merak ettim şimdi ben nasıl bir kartopu bu:) bu kadar beğeni toplamış denemek lazım! ellerine sağlık...

Özgen dedi ki...

Merhaba ellerine sağlık çok şirin ve lezzetli olmuşlar.Bu arada ben de Lüleburgazlıyım.Hemşeri sayılırız sevgiler...

vildan çayan dedi ki...

Ellerinize sağlık, çok güzel bir tarif. Mutlaka deneyeceğim. Bende bloğuma beklerim. Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Çok güzel görünüyor. Şimdi tuzbiber dergisinde gördüm. Bir kenara linkini atayım diye oradan sitenizi buldum.
Ama içinde krema ve süttozu gibi maddeler olduğu için bebeğim doğsun öyle yapıcam. Bebek doğal beslensin diye elimden geleni yapıyorum ama güzel şeylerde de hep market ürünleri kullanılıyor :) Şu bebek doğsun önce gidip bol bol hamburger yicem, sonra bu tarifi yapıcam.

gülşah dedi ki...

gülay hanım acaba kaç adet çıkar 8 kişilik misasfirim için yapacağım çok çıkıyormu?

elif dedi ki...

Gülay Hanım...


Bu verdiğiniz tarifte 3,5 su bardağı hindistan cevizi karışımın içinemi koyuluyor.

Adsız dedi ki...

oğlumun doğum günü için yaptım harika oldu,yaptığım biçokşeyi geride bıraktı beğeni olarak :))
teşekkürler Gülay hanım tekrar ellerinize sağlık..

bihter dedi ki...

ismimi belirtmeyi unutmuşum :))

Adsız dedi ki...

slm bencede harika görünüyolar ama bende tarifinizi tam anliyamadim daha detayli anlatirsaniz cok sevinirim ben yurtdisinda yasiyorum krema dediginiz sey süt kremasimi süt tozudami gerekiyo onu nasil bulabilirim pek bilmiyorum ama biraz daha tarifi acik detayli anlatirsaniz cok memnun olurum kesinlikle denemek istiyorum ayrica tariflerinize bayildim hepside harika görünüyo

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba

süt kremasi var..
ayrıca süt tozu var bulamazsanız nescafeler icin olan toz kremada olur..
Umarım yardımcı olmuşumdur..

Sevgilerimle


Unknown dedi ki...

gülay hn
Bu verdiğiniz tarifte 3,5 su bardağı hindistan cevizi karışımın içinemi koyuluyor.

gülay mutfakta dedi ki...

derya hanım,
evet, dışı için ayrı bir kase


sevgilerimle