Bu Blogda Ara

5 Ocak 2011 Çarşamba

Gül Tatlısı

''Şuana kadar yediğim en güzel gül tatlısı'' bu sözleri ben değil, bu tatlıdan tadan herkezin ağzından dökünlen ilk sözcükler.. Daha önce bir çok değişik tarif denedim. Hiç biri tam istediğim gibi olmamıştı.. Bu tarif hem beni hem de tadına bakanları memnun etti.. Umarım deneyip sizde aynı düşüncelerde olursunuz...

malzemeler:
  • 150 gr. margarin
  • 1 adet yumurta
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 tatlı kaşığı sirke
  • 1 tutam tuz
  • 1 su bardağı irmik
  • 3 su bardağı un
  • 1 paket vanilya
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • şerbeti için:
  • 3 Su bardağı su
  • 2.5 Su bardağı şeker
  • çeyrek limonun suyu

Yapılışı: Önce şerbetinin malzemelerini bir tencereye koyun ve kaynatın. Hamur yoğurma kabına un, kabartma tozu ve vanilya hariç tüm malzemelerini karıştırın. Kabartma tozu , vanilyayı unu ilave edin ve yoğurun. Hamur ikiye bölün. Bir parçası merdane ile 3-4 mm kalınlığında açılın. Çay bardağı ile kesin. 4 veya 5 adet yuvarlak parçaları yarılırı üst üste gelecek şekilde yanyana dizin. Rulo şeklinde sarın. Ortadan ikiye kesin. Kestiğiniz kısım alta gelecek şekilde tepsiye dizin. Ön ısıtma yapılmış 170 derece fırında 20-25 dakika pişirin. Şerbetini üzerine dökün. (şerbet soğuk tatlı sıcak olacak) Tatlıların şerbeti iyi çekmesi için üzerini örtün. Servis tabağına alıp antep fıstığı ile süsleyin.

24 yorum:

TATLI TUZLU dedi ki...

HEP GÖRÜYORUM BAZI YERLERDE AMA HIC YAPMADIM EN KISA ZAMANDA DENEYECEIM NEFIS GÖRÜNÜYOR
ELLERINIZE SAGLIK SEVGILER

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

o zaman bir yorum da benden, Şuana kadar yediğim en güzel gül tatlısı olsun istiyorum:) ayıp ama yap, şahane fotoğrafla böyle sıfatlandır biz de bakalım sadece:) harika olmuş hem şekli hem fotoğrafı çok çok beğendim! belli ki kıvamı tam! ellerine sağlık!

Saglıklımutfak dedi ki...

Hiç tatmadığım ve tadacağım en başarılı tatlı olsun istiyorum.:)Eline sağlık. Bir daha yaparsan haber ver:)

Özgen dedi ki...

Merhaba elinize sağlık
bunu ben sık sık misafirlerime yaparım bir de kırmızıyla renklendiriyorum harika oluyor sevgiler

Eya dedi ki...

Bende bir kez yapmistim ama görüntü itibari ile gercekten cok leziz görünüyor...ellerine saglik, sevgiler

zehra

mihri aliplik gül dedi ki...

sen yaparsın da yenmez mi ? daha öncede ayten arkadaşımız(günden)
yapmıştı yemiştim çok beğenmiştim .eminim senin yaptığın da çok lezzetli olur. ellerine sağlık tatlım

evatolyesi dedi ki...

Bende çok severim bu tatlıyı hem görüntüsü hemde tadı çok hoşuma gidiyor. Sizinde ellerinize sağlık çok güzel görünüyor
Sevgiler

MUTFAKISTAN dedi ki...

OOO SUPER GORUNUYOR
AFIYET OLSUN
SEVGILER

Hayat Penceremden dedi ki...

Görüntü olarak harika.Ama tadına bakmakta isterim :)

lezzet sarayı dedi ki...

bloglarda hep görüyorum çok beğeniyorum ama hiç yapmadın.seninki de harika olmuş ellerine sağlık

Hayattan Azıcık dedi ki...

Bu tatliyi hic yemedim ve denemeyi cok istiyorum not aldim en kisa surede yapip yorumlayacagim sevgiler...

Nehir Butik Pasta dedi ki...

hep yapmayı düşünüp vazgeçtiğim bir tatlıdır ama bu tarifi deneyeceğim
ellerine sağlık arkadaşım

KURABİYECİCİ dedi ki...

çok güzel görünüyor ellerinize sağlık

Tarifkolik / Öznur dedi ki...

Ben çok denedim güzel olyor gerçekten kakaolu beyaz yapıyorum genelde elinize sağlık..

Unknown dedi ki...

Gülaycım çok güzel pişmişler renklerine hayran kaldım ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik canim cok güzel görünüyor .Hayirli aksamlar diliyorum öptüm.

Tümay Öztürk dedi ki...

Ben de bunun kurabiyesini yapıyorum:) Ellerine sağlık Gülayım yine döktürmüşsün:)

tub@ dedi ki...

bende çok severim gül tatlısını :)

ellerine sağlık canım :)

hanife dedi ki...

Gülaycım eline sağlık ablacım,gül tatlısını denedim harika bir lezzet oldu sevgiler.

Adsız dedi ki...

bu zaten inanılmaz bir tatlı 2 gün üstüste misafirlerime yaptım çok beğendiler gerek görünüm gerekse lezzeti. Tariflerinizi tek geçiyorum ölçüler miktarlar asla aldatmaca değil güvenerek yapıyorum iyiki varsınız:))

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba,
güzel yorumuz için çok teşekkürler...deneyip beğenmenize çok sevindim.. elimden geldiğince ölçüler konusunda hassasiyet göstermeye çalışıyorum.. fotoğrafa bakıp beğenip, denediklerinde hayal kırıklığı yaşamalarını istemem.. kimsenin malzemesinin ve emeğinin boşa gitmesinide..
sevgiler..

Adsız dedi ki...

bende tekgecıyorum senı saol ıyıkı varsın tarıflern harika denedm cok ıyı oldu tskrederm

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba,
güzel yorumunuz için çok teşekkürler:)


sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Merhaba, gül şeklini nasıl veriyorsunuz? Teşekkürler