Bu Blogda Ara

26 Ekim 2010 Salı

Peynirli Üçgen Börek

Gün menümüzdeki tarifler sırayla gelecek demiştim:) Bu börek için arkadaşlarım; milföy gibi göründüğünü ve lezzet olarak ise çok beğendiklerini belirtiler... Siz de denemek ister misiniz?
malzemeler:
  • 3 adet yufka
  • iç malzemesi:
  • 250 gr. yağsız beyaz peynir
  • 1/2 demet maydanoz
  • 1 yumurt akı
  • harçı için:
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • üzeri için:
  • 1 yumurta sarısı

yapılışı: Bir kasede süt, sıvıyağı karıştırın. Bir yufkayı tezgaha serin üzerine sürün. İkinci yufkayı üzerine serip harç, üçüncü yufkayı serip yine harç sürün. Bohça böreğindeki gibi 4 tarafını ortada birleştirin ve harçtan sürün. Elinizle ufaladığınız peyniri, ince kıyılmış maydanozu ve yumurta akını bir kasede karıştırıp üzerine sepin. Yufkanın 4 köşesini ortaya kapatın. Zarf şeklini alacak. 4 büyük üçgen olacak şekilde kesin. Sonra bu üçgenleri ortadan ikiye üçgen şeklini alacak şekilde kesin. Yine bu 8 üçgeni ortadan kesin. Toplam 16 küçük üçgen elde edin. (böreklerden peynirlerin çıktığı görmek gözünüzü korkutmasın merak etmeyin bişey olmuyor:)) Buzdolabı poşetine sarıp buzlukta bir gece bekletin. (ben buzluğa koyarken, buzdolabı poşetinin yanlarından keserek düz jiletin haline getirdim. Küçük bir tepsiye poşetin yarısı gelecek şekilde yayıp böreklerin 1/3 nü dizip, diğer yarısı ile üzerini örtüp tekrar börekleri dizdim. böreklerin birbirine deymemesi lazım.) Yağlanmış fırın tepsisine dizip üzerine yumurta sarısı sürün. 200 derece fırında 35-40 dakika pişirin.

19 yorum:

Bayram Kombesi dedi ki...

Ellerine saglik hakikaten cok guzel gorunuyorlar.

çeşnici Handan dedi ki...

Çok iştah açıcı olmuşlar ve beni ye diyorlar.Ellerine sağlık.

Sevil Şahin dedi ki...

gercekten nefis olmuş şekercim ellerine sağlık

Güloanne mutfakta dedi ki...

harika olmuş milföy gibi kat kat açılmış ellerinize sağlık

lezzet sarayı dedi ki...

nefis olmuş ellerine sağlık

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

löp löp gider bunlar - mutfağa girer çıkarsın bakarsın bir tane daha elinde bir tane daha!! aynen öyle duruyorlar işte:) Ellerine sağlık!

DATLIM dedi ki...

bunu 2-3 tepsi yapmalı :))))) oooooooooof yetmez valla

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Kat kat olmus, ilk goruste milfoy sandim. Ellerine saglik, nefis bir goruntu!

kalpkurabiye dedi ki...

bence bu börek yalancı milföy diye isimlendirilebilirdi Gülaycığım çünkü milföy hamurunu kıskandıracak kadar güzel olmuş kat kat..
maşallahh maşallahh:))

Nehir Butik Pasta dedi ki...

ellerine sağlık Gülay
ben aynı böreği dolapta 1 gece bekletmeden yapıyordum bide bu şekilde deneyeceğim

aslı dedi ki...

Gerçekten de milföy hamuru gibi duruyor. Çok lezzetli olmuşlar, ikramı da yemesi de kolay üstelik.
Ellerinize sağlık.

Tümay Öztürk dedi ki...

Gerçekten çok güzel gözüküyor börekler! Puf puf. Milföy sandım ben de baştan ama değilmiş. Ellerine sağlık canım. Nefis duruyorlar. Hele ki şu anda hala işte olan benim için süper olurdu önğmde bir tabak olsaydı:)

ss dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK. :))

Swotpisces dedi ki...

süper,süper,süper...

gülşen(uğurböceğim mutfağı) dedi ki...

Gülay hanım sizce bu sos yeterli geldimi böreğe?bende aynı katlama şekliyle yoğurtlu yağlı yapmıştım ama benim sosum oldukça fazla ve güzelk kabarıyor,birde bu sosla denemek istedim ama cesaret edememiştim,belki birqaz sosu artırılabilir diyormusunuz yoksa aynen böylemi yapayım?
sevgiler...

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba gülşen hanım, bu sos böreğe tam geldi. yufkası çok ıslak oluyor zaten. buzlukta donunca kendine geliyor:)

sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Nasıl üçgen yapılır anlamadım:)
Keşke resimlerler tek tek gösterirseydi..:)
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

yufkayı katlama şeklini ben de hiç anlamadım yuvarlak değil mi yufka nasıl dört tarafını ortada birleştiriyoruz???

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba,
yufka tabi ki de yuvarlak :)
gözünüzle yufkanın üzerinde bir artı çizin, artının dört ucunu yufkanın ortasında birleştirin. yufkanız o zaman kare olacak...
inş.. en kısa zamanda sizin için fotoğraflayıp, eklerim..

sevgilerimle...