Bu Blogda Ara

4 Ekim 2010 Pazartesi

Elmalı Tart

Son zamanlarda yaptığım pasta ve kurabiye siparişlerimden dolayı evdekiler için pek bir şeyler hazırlamaya fırsatım olmuyordu.. Sitemleri iyice artmaya başlamıştı. Gerçi ben de biraz naz yapıyodum.. Sık sık evde bir şeyler pişince hem afiyetle bir güzel yiyorlar hem de senin yüzünden kilo alıyoruz diye söyleniyorlar.. Bu tartı geçen akşam yaptım.. Ben fotoğrafını çektikten sonra bir daha görmedim:) Aslında dilimlenmiş halini de çekmek istiyordum.. Bu fotoğrafta alt tabanı fazla kalın görünüyor.. Tart kalıbımın olmadığından bu tartı kelepçeli kek kalıbının çemberinde yaptım.. Kenar kısımlarını biraz yükseltim orta kısımları ise daha ince oldu.. Siz şimdi gözlerinizi kapatın ve dilimlemiş şeklini hayal edin:)
Hamur işlerinde ilk göz ağrım olan ve tarifinide verirken bahsettiğim elmalı kurabiyemin tarifini daha bloğum yokken kaç kişiye verdiğimi hatırlamıyorum.. Bu tartta onun kardeşi:) Sizinde evinizde değerlendireceğiniz elma varsa ise her iki tarifide şiddetle tavsiye ederim...
malzemeler:


  • 250 gr. tereyağ (yumuşatılmış)

  • 2 yumurtanın sarısı

  • 1/2 su bardağı pudra şekeri

  • 3 su bardağı un

  • 1 paket kabartma tozo

  • 1 paket vanilya

  • içi için:

  • 4-5 adet elma

  • 1 su bardağı pudra şekeri

  • 1 su bardağı fındık

  • 1 yemek kaşığı tarçın

  • üzeri için;

  • hamurdan ayrılmış bir parça

  • 1 yemek kaşığı kakao

  • ayrıca;

  • üzerine serpmek için pudra şekeri

yapılışı: Tart malzemesinin tamamı bir kapta karıştırılıp yoğurulur, limon büyüklüğünde bir parça ayrılır. Kalanın tepsiye yada tart kalıbına bastırılarak yerleştirilir. Elmalar bir tenecereye rendelenir. İçine şeker eklenerek ocakta suyu çekinceye kadar pişirilir. En son iri dövülmüş fındık(cevizde olabilir) ve tarçın eklenerek ocaktan alınır. Elmalı harç soğuyunca tart hamurunun üzerine yayılır. Ayrılan hamura kakao eklenir ve buzdolabında 15 dakika bekletilir. Hafif sertleşen hamur elmaların üzerine rendelenir.. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 35-40 dakika pişirilir.. Tamamen soğuyunca üzerene pudra şekeri serpip, dilimlenerek servis yapılır..


afiyet olsun...

12 yorum:

Bayram Kombesi dedi ki...

Bugunlerde canim cok cekiyordu. Bi de senin tarifinden deneyelim bakalim. Ellerine kollarina saglik. Yiyenlere afiyet olsun.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Pek de enfes görünüyor, ye beni diyor:))

Ellerine sağlık canım..

DATLIM dedi ki...

Elmalı kurabiyeden artan bir miktar iç vardı mutlaka tarifinizi deniycem :) ellerinize sağlık

Nehir Butik Pasta dedi ki...

ellerine sağlık Gülay
elmalı tart nefis olmuş

Sevil Şahin dedi ki...

gülaycım o dili
mlenmiş halini hayal etmekten çok yemek isterdim
aa aklıma geldi hani sana gelecektik ne oldu sen bizi iyice ektin :((

Tümay Öztürk dedi ki...

Yine süper bir tarif:) ellerine sağlık canım...

kalpkurabiye dedi ki...

ilk fırsatta deneyeceğim canım ellerine emeklerine sağlık:)
annem çok sever elmalı tart ı:))

Gülcan dedi ki...

YEMEDE YANINDA YAT OLMUŞ RESMEN BEN DAHA NE DİYEYİM. ELLERİNBİZE SAĞLIK.

Pembe Tatlar dedi ki...

Gülaycığım hayal edemeyeceğim kadar güzel olduğundan eminim elelrine sağlık canım...

Ordanburdanhayattan dedi ki...

evde yenmeye ve çürümeye yüz tutmuş bire dolu elmam var. şimdi bu yapılır mı diyorsun, sonra da oturup yenir değil mi:)) ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

uzun zamandır elmalı pastlara yapmıyordum.ama resmi görünce canım çekti.ellerine saglık.

Serap dedi ki...

En kısa zamanda deneyeceğim. Çok güzel görünüyor. Ellerinize sağlık.