Bu Blogda Ara

28 Ekim 2010 Perşembe

Kıymalı Patatesli Rulo Börek

Gün menümüzdeki diğer böreğimizde bu nefis börekti.. Misafir ağırlayacağım zaman bendeki paniği bir görmelisiniz:) Yaptıklarımın tüm misafirlerimin damak tadına hitap etmesini isterim. Bu böreğin lezzeti kadar benim için güzel bir yanı da; böreği bir gün önceden hazırlayıp, misafirleriniz geleceği zaman sosunu döküp pişiriyorsunuz. Size son saattelerde diğer hazırlıklarınız için zaman kazandırıyor..
Bu böreğin tadına ilk birkaç yıl önce gün sırası Nihal arkadaşımdayken bize yapmıştı. O günü şimdi çok net hatırlıyorum.. Masaya oturduğumuzda fırından yeni çıkartıp bize sıcak servis etmişti. On dakika içinde börek bitmişti:) Sonraki zamanlarda birkaç defa bende yaptım. Her seferinde Nihal'i arayarak tarifini alıyordum:) Artık buraya da yazmanın zamanı geldi..
malzemeler:
  • 5 adet yufka
  • içi için:
  • 2 adet soğan
  • 2 adet patatetes
  • 500gr. kıyma
  • 1 su bardağı su
  • tuz, karabiber, pulbiber
  • sosu için:
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı süt
  • 2 adet yumurta

yapılışı: Bir tencereye sıvıyağ koyun ve soğanları yemeklik doğrayıp kavurun. Kıymayı ekleyin. Patatesleri minik minik küp şeklinde (garnitürde olduğu gibi) doğrayın. Tencereye ekleyip kıymanın rengi değişene dek kavurun. 1 su bardağı suyu ekleyin. Suyu çekene dek pişirin. Baharatları da ekleyip, tatlandırın. Bir yufkayı tezgaha serip, ortadan ikiye bölün. Böldüğünüz tarafın uç kısmına kıymalı harçtan koyup rulo olarak sarın. Diğer yarısı ve diğer tüm yufkalar için aynı işlemi yapın. Yuvarlak tepside pişerecekseniz kol böreği gibi dolayın. Dikdörtgen tepside pişerecekseniz rulo sardığınız ortadan ikiye kıyırarak tepsiye dizin. (sarıyer böreğindeki gibi) Böreği bıçakla dilimleyin. Sos malzemelerini bir kasede çırpın. Tepsiye dizdiğiniz böreğin üzerine dökün. 200 derece fırında 40-45 dakika pişirin. Sıcak servis edin..

afiyet olsun..

17 yorum:

Swotpisces dedi ki...

Süper görünüyor, elinize sağlık...

çeşnici Handan dedi ki...

Görüntü harika tadı da öyledir mutlaka. Tam bana göre bir börek bu mutlaka deneyeceğim ellerine sağlık canım.

Sevil Şahin dedi ki...

gülayım evet bu tam bana göre bir börek olmuş ellerine sağlık
afiyet bal olsun
bana ne zaman yapcan

Neşece herşey dedi ki...

Yazıyı okurken bile canım çekti ilk fırsatta deneyeceğim.
Ellerine sağlık bu arada:))

Unknown dedi ki...

bol soganlı kıymalı böreklere bayılırım.birde içine patates eklemişsin ki tadı daha güzel olmuştur.ellerine saglık.

Nehir Butik Pasta dedi ki...

lezzetli ve pratik bir börek
ellerine sağlık Gülay

Unknown dedi ki...

ellerine saglıkcnm süper gorunuoor

Unknown dedi ki...

ellerine saglıkcnm süper gorunuoor

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Ellerine sağlık Gülaycım nefis görünüyor...

Gülcan dedi ki...

çok harika görünüyorlar ben tabağı alıp kaçtım sevgiler.

hanife dedi ki...

eline sağlık ablacım nefis olmuş börekler

LEZZETİKRAM dedi ki...

Gülaycım ellerine sağlık,en sevdiğim böreği yapmışsın alıyorum bir dilim :)

Betül KAVAL dedi ki...

nefiss nefiss.. çok severim yaa. ellerine sağlık gülaycım.

sevgiler

Tümay Öztürk dedi ki...

Gülaycım ellerine sağlık canım. Börek hem iç malzemeleri hem de görünümü itibari ile çok lezzetli duruyor:)

zeynep dedi ki...

dikdörtgen tepside yapacak olursak normal büyük fırın tepsisimi yoksa,mini fırın tepsisimi uygun olur?

gülay mutfakta dedi ki...

zeynep hanım,

büyük dikdörtgen fırın tepsisi uygun olur..


sevgilerimle

Unknown dedi ki...

Ben denedim cok guzel oldu eger sosunu geceden koyip brklryordrniz dahada guzel oluyor denemeyenler hemen denesin bence tarif icon tşk ederim