Bu Blogda Ara

16 Temmuz 2010 Cuma

Gofret Pasta

Bu pastayı çok sevdiğim Remziye Teyze (babamın teyzesi) için yaptım.. Babannem ve bizlerle özlem gidermek için Antalya'dan gelmişti. Geçen pazar doğum günüydü. Bizde teyzemize süpriz yapmak istedik. Ona çaktırmadan bu pastayı hazırlayabildim. Aslında daha gösterişli bir pasta hazırlamak isterdim.. Teyze hem görünümü hem de lezzetini çok beğendi.. Biz mumları üfleyip pastamızı kestiğimizde, zil çaldı ve gelenler Öykü'nün (torunu) kayınvaldesi ve kayınpederi.. Süpriz yaparak onlarda bir pasta getirmişler. Tekrar mumları üfleyip iki çeşit pasta yedik:)Teyzemiz 79 yaşına bastı. Burdan birkez daha doğum günü kutlar, daha nice sağlıkla uzun yaşlar dilerim. Seni çok seviyoruz Remziye Teyze!
malzemeler:
  • 1.5 lt süt
  • 13 çorba kaşığı toz şeker
  • 13 çorba kaşığı irmik
  • 3 çorba kaşığı hindistancevizi
  • 1 paket vanilya
  • 2 çorba kaşığı margarin
  • 1 limonun kabuğu
  • 8-10 adet hanımeli bisküvi
  • etrafı için:
  • 50-60 adet rulo gofret
  • üzeri için:
  • 2,5 su bardağı süt
  • 1 paket hazır çikolata sos

yapılışı: Tencerede süt, toz şeker, ve irmiği tahta bir kaşıkla kaynayana dek karıştırarak pişirin. Kaynayınca ocaktan alıp içine hindistan cevizi, limon kabuğu, vanilya ve margarini ekleyip karıştırın. 24 cm lik kelepçeli bir kek kalıbının kenarlarına irmikli karışımdan sürün. Daha sonra rulo gofretleri birbirine paralel gelecek şekilde dizin. Ortasına muhallebiyi boşaltın. Kaşık ile düzleyin. Hanımeli bisküvileri dizin. Üzeri için süt ile çikolata sosu pişirin. Ilındıktan sonra pastanın üzerine dökün. Üzerini istediğiniz gibi pasta süsleri ile süsleyin. Buzdolabında bir gece bekletin.

afiyet olsun...

16 yorum:

Canan Demirbağ dedi ki...

Pasta süper olmuş,elinize sağlık..Teyzeyede Allah nice uzun ömürler versin..

Sevil Şahin dedi ki...

canım ellerine sağlık teyzene tekrar nice yıllara..

tatlıhayat dedi ki...

Çok güzel görünüyor..Ellerine sağlık,teyzeciğine nice yıllar.Sevgiyle...

çeşnici Handan dedi ki...

Gülaycığım, pasta çok estetik olmuş. Ellerine sağlık canım.Teyzenize de nice mutlu sağlıklı yıllar dilerim.

umutluhayat dedi ki...

nefis olmuş ellerinize sağlık.teyzenize uzun ve sağlıklı ömürler dilerim

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik cok güzel görünüyor .Afiyetler olsun canim sevgiler öptüm.

Banu dedi ki...

Nefis bir pasta olmuş tüm tatlar bir arada ellerine sağlık canım...
Teyzenizin ellerinden öperim sevdikleriyle nice yaşalara:)

soontobebride dedi ki...

gulay ablacım ellerine saglık, inşallah seneye hep birlikte kutlarız. cok ozledım hepınızı, öpüyorum çok

HATİCE dedi ki...

Harika görünüyor ellerinize sağlık...

Benhurum dedi ki...

Gülaycım ya canım nasıl pasta istiyordu tamda bunun üstüne senin pastayı görünce... ayy bayılıcam şimdi burada:D ellerine sağlık tatlım bende bir dilim alabilirmiyim acil tarafından;)
Teyzeciğine nice seneler dilerim;)

Adsız dedi ki...

Gülay Hanımcığım,
her tarifiniz gibi bu pasta da müthiş görünüyor...Pazar günü olan nişanıma hazırladığınız nişan kurabiyelerim için burdan size teşekkür etmek istedim.Yiyenler lezzetine bayıldı,şekline kıyamayıp yiyemeyenler de ömür boyu saklayacaklarını söylediler.Özenle hazırladığınız sepetler ve mükemmel kurabiyelerim için tekrar teşekkür ediyorum...Düğün şekeri fikri rafa kalktı bile:)

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Çoooook Şık olmuş canım
Ellerine sağlık canım
sevgiler

yeşim dedi ki...

Bu güzel gecelerin feyzi üzerinize, rahmeti geçmişinize, bereketi evinize, nuru ahiretinize, sıcaklığı yuvanıza dolsun. Kandiliniz mübarek olsun.

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Goruntu muhtesem! Ben bunu yemeye kiyamam:) Ellerine saglik.

Dilek dedi ki...

merhaba, ellerinize saglik cok guzel gorunuyor. ben de bu şıklığı denemeye karar verdim..
Ancak, lezzetinden görünüşünden memnun kaldığım kadar memnun kalamadım malesef :(
pastanın çevresindeki rulokatlar muhallebi ile ıslandığı için yumuşuyorlar, bu durum hoşuma gitmedi..

gülay mutfakta dedi ki...

dilek canım merhaba,
öncelikle ziyaretin ve güzel yorumun için çok teşekkürler..
benim yaptığımda gofretler gayet çıtırdı.. acaba sen muhallebi,sos kısmını çok sıcak iken mi döktün?
ve buzdolabına kaldırdığında üzerini örtüp mü koydun?
ben büskivi ile yaptığım tatlılarda içine karıştırdığım harç, ve muhallebinin soğumuş olmasına dikkat ederim. böylelikle bisküvi, gofretler daha kıyır kıyır gelir.. ben de senin gibi seviyorum:)

sevgilerimle