Bu Blogda Ara

9 Mayıs 2009 Cumartesi

KAHVALTI BÖREĞİ

Ben bu böreğin tarifini nerden aldım hatırlamıyorum.Ama bu böreği sabah kahvaltılarına yakıştırdığım için bu ismi taktım:)
malzemeler:

  • 5 adet yufka
  • 3 adet yumurta (birinin sarısı üzeri için ayrılacak)
  • 1 bardak süt
  • 125 gr margarin
  • 500 gr lor
  • 3 adet domates
  • 3 adet sivri biber
  • üzeri için susam, çörekotu

yapılışı: Domateslerin kabuklarını soyup, çok küçük şekilde doğradım.Sivri biberleri de minicik olacak şekilde doğradım.(gavurdağ salatası yapar gibi)İçine loru katıp iyice karıştırdım.Tuzunu ayarladım. margarini erittim. Sütü bir kaseye boşaltıp içine yumurtaları kırdım(bir sarıyı üzeri için ayırdım) ve çırptım. Tezgaha bir yufkayı serip üzerine erimiş margarinden ve sütlü karışımdan ikişer kaşık sürdüm. İkinci yufkayı üzerine koyup tekrar aynı işlemi yaptım. Sigara böreği keser gibi 12 parçaya böldüm. Lorlu harçtan bölüştürdüm.Sigara böreği gibi sardım. Yufkalar bitene kadar aynı işlemi yaptım. 30 adet börek çıkıyor. Yağlanmış fırın tepsisine dizdim.Üzerine yumurta sarısını sürdüm. 200 derece fırında 35-40 dakika pişirdim.
Dilerseniz geceden yapıp sabah pişirebilirsiniz. Ben öyle yaptım.

afiyet olsun...

4 yorum:

Disalce dedi ki...

canım fotoğrafın yerini belirlemek çok kolay...

yükleme yaptığın zaman fotoğraflar alt alta gelir...

sen yazını yazdıktan sonra yüklenen fotoğraflardan birini(yani istediğini) ters tıklayarak kes diyosun ve istediğin yzının altına yapıştır diyosun...

öpüyorum canım...

http://duygununtarifleri.com/ dedi ki...

çok güzel görünüyor elinize sağlık...

Unknown dedi ki...

yeezy boost
nike roshe uk
yeezy boost 350 v2
fenty puma
adidas eqt
nike air force
chrome hearts online
vibram fivefingers
michael kors handbags
golden goose sneakers

Unknown dedi ki...

20181105 orf
mbt shoes
michael kors handbags
canada goose outlet
jordan shoes
uggs
ugg boots
coach outlet online
ferragamo outlet
spurs jerseys
ray ban sunglasses