Bu Blogda Ara

7 Mayıs 2009 Perşembe

ISPANAKLI PASTA

Evet ıspanaklı pasta.. ilk tadanların antep fıstığı yediğini sandığı yemyeşil bir pasta..
malzemeler:
  • kek için:
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 2 su bardağı un
  • 1 su bardağı çiğ ıspanak(robota çekilmiş)
  • 1 paket kabartma toz
  • 1 paket vanilya
  • krema için:
  • 2 su bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • 1 paket krem şanti + 1 bardak süt

yapılışı:Yumurta ve şekeri beyazlaşıncaya kadar çırptım.mikserin hızını düşürüp, sıvıyağ,un,k.tozu, ve vanilyayı ekleyip biraz çırptım. Rondodan cekilmiş ıspanakları da ekleyip iyice karıştırdım ve yağlanmış 24 cm kelepçeli kalıba döktüm. 175 derecede 25-30 dak pişirdim ve soğumaya bıraktım. Krema için tencere sütü,unu,şekeri koyup çırpma teli karıştırarak muhallebi kıvamına getirdim. 1 bardak süt ile kremşantiyi çırptım.Muhallebi ılınınca hazırladığım krem şantiyi muhallebiye katıp mikserle 1-2 dak çırptım.Kekin kenarlarınındaki kabuğu bıçakla kestim.Bu parçaları üzerini süslemek için robottan geçirdim.(dövülmüş antepfıstığı görüntüsünde olacak) Keki iki kata ayırdım.(ben naylon iplikle yaptım) kekin üstündeki katı alıp servis yapacağım tabağa ters çevirdim. hazırladığım muhallebinin yarısını sürüp ikinci katı ters çevirip koydum.Kalan krema ile üzerini kapladım.Üzerini de robattan geçirdiğim kek parçacıkları ile süsledim.

afiyet olsun...

1 yorum:

Saliha dedi ki...

yeşil yeşil:)ben bı defa denemıstım ve cok begenmıstık..ellerıne saglık canım..

sevgılerımle