Bu Blogda Ara

1 Şubat 2011 Salı

Muhallebili Havuç Tatlısı

Çok hafif bir tatlı oldu.. Siz isterseniz üzerine muhallebi yapmayıp krem şanti ile süsleyebilirsiniz. Bizim evde bu hali ile daha çok sevileceği için ben muhallebiyi tercih ettim:)

malzemeler;

  • 1 kilo havuç
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 paket petibör bisküvi
  • 1 su bardağı ceviz (iri dövülmüş)
  • hindistan cevizi
  • muhallebi için;
  • 4 su bardağı süt
  • 2 çorba kaşığı un
  • 1,5 çorba kaşığı nişasta
  • 5 çorba kaşığı şeker
  • 1 paket vanilya

yapılışı: Havuçların kabuklarını kazıyıp rendeleyin. Şeker ile birlikte kısık ateşte 20-30 dakika pişirin. Bisküvileri küçük parçalara bölün. Pişen havuçların biraz ılınınca içerisine bisküvi parçalarını ve cevizi ekleyip karıştırın. (Bisküviler tamamen ezilmesin). Borcamı hafif ıslatıp (sulu kalmasın) hindistan cevizi serpin. Karışımı borcama yayıp üzerini düzleyin.Vanilya dışındaki krema malzemelerini bir tencerede karıştırarak pişirin. Kaynamaya başladığında vanilyayı ilave edin. 1-2 dk. daha pişirip ocaktan alın ve mikserle 5 dk. çırpın. Borcama yaydığınız havuçlu karışımın üzerine kremayı yayın. Ilıdığında üzerini hindistan cevizi ile süsleyip buzdolabında soğumaya bırakın.

afiyet olsun...

29 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

hem hafif hemde çok güzel olmuş arkadaşım.ellerine sağlık.sevgiler.

Aycan dedi ki...

Havuç olan bütün yemekleri, tatlıları, tuzluları çok seviyorum. sunum süper görünüyor.


Ellerinize sağlık.


selamlar;

Sevil Şahin dedi ki...

canım benim ellerine sağlık harika olmuş afiyet bal olsun
sevgilerimle

humeyra dedi ki...

Ben de hep muhallebili yaparım havuç tatlısını. Krem şantiye nazaran daha hafif ve güzel oluyor. Ellerinize sağlık. Şekil olarak da hoş olmuş, güzel tarif, güzel foto.

Özgen dedi ki...

Nefis olmuş arkadaşım muhallebili cezerye gibi ellerine sağlık İzmirden sevgiler...

lezzet sarayı dedi ki...

gülay ablacım sunumuna bayıldım ellerine sağlık muhteşem bir tatlı olmuş.

Gizemli Tatlar dedi ki...

muhteşem görünüyor, ellerine sağlık...

Gönülünce dedi ki...

Harika bir tatlı olmuş hemde yapımı pratik...Ellerinize sağlık...

Sevgiler...

Rozerin'in Annesi dedi ki...

sunum harika...ellerine saglik harika gorunuyor..sevgiler..

emine dedi ki...

hmmm harika olmus, tarifini not ettim. Ellerine saglik.

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Ellerine sağlık gülaycım. süper bir tatlı olmuş. En kısa zamanda deneyeceğim cnm. Öpüyorum sevgilerimle...

aslı dedi ki...

hafif güzel olmuştur kesin. bende bal kabaklısını denedim. Oda güzeldi. Ellerinize sağlık.

Aylin TÜRKŞEN AYSEL dedi ki...

Özlemişim Gülay'im snein lezzetlerini. Yapayım bu akşam bu tatlıyı da kulaklarını çınlatayım iyicene

Saglıklımutfak dedi ki...

Eline sağlık canım. çok sık ve leziz:)

Unknown dedi ki...

ellerinize sağlık bende muhallebili yapıyorum gerçekten hafif ve lezzetli oluyor.sunum çok güzel...
sevgilerimle...

Güloanne mutfakta dedi ki...

çok severim havuçlu tatlıları emeğine sağlık

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

bence muhallebi krem şantiden çok daha güzel! harika olmuştur eminim:) havuç muhallebi - enfes! ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Gülay bize bu tatlıdan yap :)

KURABİYECİCİ dedi ki...

çok güzel ve hafif olmuş gibi ellerinize sağlık

Pembe Tatlar dedi ki...

Annemden almıştım tarifi dediğin gibi bende muhallebili daha çok seviyorum ellerine sağlık gülaycığım...

yildiz dedi ki...

Ooooo,harikaaa yaaa.
Yiyenlere afiyetler olsun

neslice tarifler dedi ki...

Ne kadar güzel görünüyor :) Hindistancevizleri kar taneleri gibi duruyor. Ellerinize sağlık.
Sevgiler..

canikom dedi ki...

harika olmuş.o şekli nasıl verdiniz acaba

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba canikom,

pasta malzemeleri satan (nüans) bir dükkandan aldığım tek kişik pasta çemberi ile kestim.. tatlıyı borcamda yapmıştı. dilimlemek yerine yuvarlak kalıpla kestim.. umarım yardımcı olmuşumdur..

sevgilerimle..

ebru dedi ki...

yorumum gelmedi sanirim. bir daha yazayim dedim bu guzel tatliya, bende yapiyorum ellerine saglik. ayni kaliptan, tek kislik pasta cemberini dun carsida gordum bende aldim,bu kadar malzemeyi ne yapacaksam, almadan duramadim. indirimde !!! var ya cikolata kalibi kek kalibi derken bir de butlers a girdim ooo, bir ara foto cekeyim yeni oyuncaklarimin,

sevgiler

Adsız dedi ki...

merhaba gülay hanım tatlıyı dikdörtgen borcamda mı yaptınız

Adsız dedi ki...

merhaba gülay hanım tatlıyı dikdörtgen borcamdamı yaptınız

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba,
kare borcam kullanmıştım.

sevgilerimle

Adsız dedi ki...

sağolun gülay hanım elinize sağlık mutlaka denicem