Bu Blogda Ara

16 Şubat 2011 Çarşamba

Islak Kurabiye

Browni Kurabiye
Geçen hafta sonu tarifini Nihal arkadaşımdam aldığım bu kurabiyeleri yaptım. Yiyen herkes tarafından çok beğenildi. Nihal arkadaşımın dediği gibi tam browni tadında bir kurabiye oldu..

  • malzemeler:
  • 125 gr. margarin (oda sıcaklığında)
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1 adet yumurta
  • 25 gr. kakao
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3,5 su bardağı un
  • şerbeti için;
  • 3 çay bardağı su
  • 3 çay bardağı toz şeker

yapılışı; İlk önce şerbet malzemlerini küçük bir tencereye alın. Kısık ateşte karıştırak şekerin erimesini sağlayın. Kaynamaya başlayınca 6-7 dakika kaynatın. İyice soğutun. Hamur yoğurma kabına margarin, sıvıyağ, toz şeker ve yumurtayı alıp karıştırın. Kakao, vanilya ve kabartma tozunu ekleyin. Unu yavaş yavaş ekleyip hamuru yoğurun. Ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp, yuvarlayın. Yağlanmış fırın tepsisine dizin. (ben tepsiyi margarin ile yağlıyorum) 175 derece fırında 25-30 dakika pişirin. Kurabiyeler sıcakken soğuk şerbetin içine teker teker atın, bekletip, çıkartın. Kurabiyeleri tekrar pişirdiğiniz tepside sıkışık şekilde ortasında toplayın. Tencerede az miktarda şerbet kalacak. Kalan şerbeti kurabiyelerin üzerine döküp üzerini başka bir tepsiyle kapatın. Bir gece bekletin. Bu işlem sonunda kurabiyeler tüm şerbeti çekecek. Hindistan cevizi ve antep fıstığı ile süsleyip, servis edin.

40 yorum:

Saglıklımutfak dedi ki...

gerçekten lezzeti damağımda hissettim şuan:) Eline sağlık canım.

mutfagabuyrun dedi ki...

çok lezzetli görünüyorlar.ellerine sağlık canım.sevgiler.

Unknown dedi ki...

cok guzel gorunuyor.

lezzettabağı dedi ki...

Günaydınlar sevgili Gülay, genellikle sabah saatlerinde tam kahvemi içtiğim zamanlarda senin bloğuna bakıyor oluyorum . bugünde kahvenin yanına bu kurabiyelerden alarak güneşli bir güne başlamış oldum. ellerin dert görmesin..Seninde gününün güzel geçemsini umarak sevgiler bırakıyorum..

Neşece herşey dedi ki...

Ellerine sağlık ben de yapıyorum ve herkes çok beğeniyor..

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Şekerpare tadında çok güzel bir tarif olmuş Gülaycım:))
Kalkıp yapmalı
Ellerine sağlık canım
Sevgiler

çeşnici Handan dedi ki...

Nefis olmuşlar ve harika görünüyorlar. Keşke burada olsalar da hemen onları yiyebilsem. Ellerine sağlık canım.

Nehir Butik Pasta dedi ki...

nefis bir lezzet oluyor
ellerine sağlık arkadaşım

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sğalık canım bende çok severim:)

meleginmarifetleri dedi ki...

harika olmuş ellerine sağlık..

Aycan dedi ki...

Ellerinize sağlık. güzel görünüyorlar.

Tarifkolik/Öznur dedi ki...

Çok tatlı görünüyor canım sevgiler

Tümay Öztürk dedi ki...

bu tarif bende var. bir fırsat bulup deneyeceğim inşallah bana da kuzenim vermişti. Ellerine sağlık nefis duruyorlar tabakta...

Adsız dedi ki...

Ellerine saglik nefis olmuslar...

KURABİYECİCİ dedi ki...

ne kadar lezzetli görünüyorlar keşke yakın otursaydık belki bir tabak gelirdi ellerine sağlık

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık en sevdiğim kurabiyelerden biridir bunlar nefis olmuşlar sevgiler...

Rozerin'in Annesi dedi ki...

ellerine saglik harika gorunuyor...

kalpkurabiye dedi ki...

Gülaycığım canım, ellerine emeklerine sağlıkk harika görünüyor bu kurabiyeleri bende çok seviyorum dark kakao konunca içine harika oluyor..

Unknown dedi ki...

bir daha ki toplantıya bize de yap gülayyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

Adsız dedi ki...

bu tarifide yoğurt tatlısı ile birlikte yaptım ama yok böyle bişey.
Gülay hanım bu muhteşem tarife bide benim bir önerim olacak
ıslak kurabiyenin üstüne bide çikolata sos gezdirilse nasıl olur bide içinde fındık parçacıkları ımmmmmmmm şahane olur herhalde

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba,
güzel yorumunuz için çok teşekkürler, deneyip beğenmenizede çok sevindim... evet ben de sizin fikrinize katılıyırum çikolata sevenler için süper, fındık ceviz de harika olur..benim yaptığım misafir grubuda aynı fikirdeydiler:)
sevgiler...

Akile dedi ki...

Gulay hanim bugun bu kurabiyeyi deneyecegim.Kurabiyeleri serbete attikktan sonra ne kadar bekletiyorsunuz acaba?

Simdiden tesekkurler,
Sevgiler..

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba akile hanım,
10-15 sn kadar, şerbetin içine bir kurabiye bırakıp, bir kurabiye alıyorum..
kurabiyeler şerbete atınca cızz diye bir ses çıkarıyor:)

sevgiler..

gülşah dedi ki...

gülay hanım ben bu kurabiyeyi 2.5 su bardağı un ile yapıyordum,tekrar bu sefer içine ceviz ekleyerek ve çikolata sos dökerek deneyeceğim,sorum şuki siz 3.5 su bardağı un koymuşsunuz acaba bu şekilde sert olmuyormu ağızda dağılan yapıda oluyormu?
birde acaba bu miktarlarla dolu bir tepsi çıkarmı 8 9 kişilik misafir grubuma ikişer adet ikram etmek istiyorum,sevgiler..

gülşah dedi ki...

gülay hanım bir sorum daha vardı kurabiyeleri birgece buzdolabındamı bekletelim?

hülya dedi ki...

gülay hanım genelde bu kurabiyeyi şerbete hızlıca batırıp çıkarın deniliyordu,10 sn şerbette bekletip birde üstüne kalan şerbeti dökünce çok dağılmazmı kurabiyeler?bu hafta deneyeceğim

bilmiyorum!!! dedi ki...

Goze hitap eden kurabiyenizden ilk defa yapacak olmama ragmen iki olcu yaptim.Ilk tepsi cikti firindan tabii tadina bakmadan olmazdi, muhtesem olmuslar, hem serbetli hem serbetsiz hali ile. Kisacasi hem goze hem mideye hitap eden bir tarif. Elinize saglik.

Adsız dedi ki...

göründüğü kadar çok lezzetli oldu... ellllerime sağlıııkkk ((: ((: herkes beğendi ((: ((:
teşekkür ederim şekerim ((:

narinim dedi ki...

Merhabalar arkadaşlar ve Gülay hn. Ben bu kurabiyeyi daha öncelerden yapmıştım ve harikaa oldu herkez bayıldı doğrusu...Tarifi alıp çıkıcaktım siteden fakat sizin profili görünce ilgimi çekti..bende 1979 kırklareli doğumluyum ayrıca muhasebeciyim :))
neyse herkeze iyi akşamlar..

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba narinim,
güzel yorumun için çok teşekkürler..
ne kadar çok ortak noktamız varmış:)

sevgilerimle

tuana dedi ki...

Off süpersiniz yıllar önce bir arkadaşta yemiştim tadı damağımda kaldı acaba bulabilir miyim? die baktım sizin anlatımınızla aynı tadı damağımda hissettim ellerinize sağlık hemen deneyeceğim... Emeğine sağlık...

Mehlika Yıldırım dedi ki...

canım tarifini denedim ve bloguna bağlantı vererek kendi blogumda paylaştım ellerine sağlık paylaşımın için de teşekkürler =)

http://mekilaningezegeni.blogspot.com/2012/01/browni-kurabiye-ve-sevgi-receli.html

Unknown dedi ki...

bende mekilanın blogunda görüp denedim tarifi..çok hoş oldu..biraz fazla ıslak kaldılar sanırım ama olsun..tarifleriniz çok hoş bayıldım ayrıca..

http://hayatmelodisi.blogspot.com/2012/01/browni-kurabiye-islak-kurabiye.html

Adsız dedi ki...

ellerinize saglık bende denedim çok güzel oldu ve cok begenildi.

http://www.baymakkombiservisleri.tk dedi ki...

harika gözüküyorlar ellerinize sağlık

www.utzbilisim.com dedi ki...

ıslak kek çok yapıyorum nefis oluyor ama ıslak kurabiyeyi hiç denemedim ilk fırsatta yapıcam teşekkürler

elif dedi ki...

gülay hanım ellerinize saglık denedim muhtesem oldu elleriniz dert görmesin.

Adsız dedi ki...

Gerçekten çok lezzetli ve değişik bir tat. Elinize sağlık:)

Adsız dedi ki...

gerçekten çok güzel arap kurabiye tarifi çok değişik deneyeceğim elinize sağlık.

Unknown dedi ki...

adidas stan smith uk
moncler jackets
cheap mlb jerseys
ferragamo belt
reebok outlet
hogan outlet
nike lebron 16
cheap jordans
adidas yeezy
huarache shoes