Bu Blogda Ara

9 Aralık 2010 Perşembe

Tuzlu Pastane Kurabiyesi

Tarifi sevgili arkadaşım Nebiye'den aldım. O da pastane işleten bir tanıdığından aldığını söylemişti.. Yani adına boşuna pastane kurabiyesi demedim:) Ağızda dağılan kıyır kıyır bir kurabiye oluyor.. Bu ölçüler ile 45-50 adet çıkıyor.. Ben aşağıda kendi yaptığım gibi yazdım. Arkadaşım 1 yumurta sarısı içine akını ise dışana sürüp bol susama batırarak yapıyor.. Siz hangi şekilde yapmak isterseniz öyle deneyin. Her ikisi de güzel oluyor...
malzemeler:
  • 250 gr tereyağ (margarin de olabilir)
  • 1 adet yumurta
  • 1 çorba kaşığı pudra şekeri
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 kahve fincanı yoğurt
  • 1 kahve fincanı sıvıyağ
  • 4-4,5 su bardağı un
  • üzeri için:
  • 1 yumurta sarısı
  • susam, çöreotu

yapılışı: Hamur yoğurma kabına tereyağı, yumurta, pudra şekeri, tuzu, yoğurtu, sıvıyağı koyun ve karıştırın. Unu ekleyerek kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yoğurun. Hamuru 30 dakika buzdolabında dinlendirin. Hafif unlanmış tezgahta hamuru 1cm yüksekliğinde açıp, istediğiniz şekilli kalıpla kesin.(ben hamuru açıp bıçakla küçük dikdörtgen şeklinde kestim.isterseniz ellede örgü şeklinde yapabilirsiniz ) Yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizip üzerine yumurta sarısı sürün. Susam ve çöreotu serpin. 175 derece fırında 20-25 dakika pişirin.

afiyet olsun...

19 yorum:

Sevil Şahin dedi ki...

kuşum senin bu kurabiyelerine bayılıyorum ellerine sağlık afiyet bal olsun
sevgiler

Nehir Butik Pasta dedi ki...

bayılırım tuzlu kurabiyelere
bunu da mutlaka deneyeceğim
ellerine sağlık

anneanneninemekleri dedi ki...

Bloğunuz çok güzel ne güzel işler başarmışsınız,izlemeye aldım.Beklerim.

yeşim dedi ki...

Fincan derken kahve mi çay mı??

gülay mutfakta dedi ki...

yesos canım ya kusura bakma fincan deyince benim aklıma hep kahve fincanı gelir, çayı fincanda içmeyi sevmediğimden herhalde:) hemen düzeltiyorum, uyardığın için teşekkürler..

sevgilerimle

Unknown dedi ki...

Döktürüyorsun maaşallah ellerine ağlık

ufukmutfakta dedi ki...

Çok beğendim. Denemek istiyorum:))

çiğdem dedi ki...

ben bunları her tür baharatı karıştırarak yapıyorum arkadaşım tavsiye ederim. ellerine sağlık

Tarifkolik / Öznur dedi ki...

Merhaba canım kurabiyeler çok hoş olmuş ellerine sağlık. Eşim tuzlu kurabiyeleri çok sever bense hep tatlı hastasıyım elim tuza gitmiyor :) Sevgiler..

Unknown dedi ki...

çeşitli baharatlarla da eminim çok gzel olur.ama bu şekliyle bile süper gözüküyor.ellerine saglık.

Tümay Öztürk dedi ki...

Çok lezzetli duruyor. Görüntüler harika!:) Ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...

Ellerine emeklerine saglik hem cok güzel görünüyor hemde cok nefis ellerinize saglik .

Adsız dedi ki...

Gülay Hanım,
Hamur Kabartma Tozu kullanmamışsınız, doğru mu; yoksa benim gözümden mi kaçıyor?
Teşekkürler,
Hamire Elif Tanrıverdi
www.kurabiyemasali.com

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba elif, evet kullanmadım, arkadaşımdan aldığım tarifte de yoktu.. yine de kabarıyorlar.. eğer denerseniz sonucu bildirirseniz sevinirim..

sevgiler

MeLc dedi ki...

2. denememi dün yaptım ve yine harika oldular fix tarifim oldu,ben yaparken birde 1 çay kaşığı kadar mahlep ekliyorum,çok teşekkürler bu güzel tarif için,sevgiler...

hülya dedi ki...

bende pastane kurabiyelerini çok seviyorum ve hep merak ederdim nasıl yapıldığını şimdi öğrendim hemen deneyeceğim.

ZEYNEP dedi ki...

Merhaba Gülay Hanım tarifinizi yeni denedim ve çok sevdik ailece. Elimden geldiği kadar tariflerinizi takip edip denemeye çalışıyorum . Bu tarifinizi de bloğumda sizin linkinizle paylaştım . Sevgiler ...

Unknown dedi ki...

MUITO LEGALL.. AMEI
https://homemmaximus.com/produtos-para-homem-18/

Unknown dedi ki...

XgrowUp 
https://homemmaximus.com/produtos-para-homem-18/xgrow-up-funciona/