Bu Blogda Ara

24 Mart 2010 Çarşamba

Sakızlı Lorlu Kurabiye

Gün menüsü için hazırladığım kurabiyeler...
malzemeler:
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağı
  • 250 gr. lor (tuzsuz)
  • 1 su bardağı şeker
  • 2 yumurta (birinin beyazı ayrılacak)
  • 1/4 limonun suyu
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 2 su bardağı un
  • 2 küçük parça damla sakızı
  • Bir kase susam

yapılışı: Zeytin yağını, loru, şekeri ve yumurtaları yoğurma kabınıza alıp karıştırın. Karbonatı limon suyunda eritin. Un ile birlikte karışımınıza ekleyin, hepsini iyice yoğurun. Sakız havanda incecik dövün, toz haline getirerek hamura ekleyin, bir kez daha yoğurun. Tepsinizi yağlayın, fırınınızı 180 dereceye getirin. Hamurdan parçalar koparıp yuvarlayın, hafif çırptığınız yumurta akına ve susama batırın, tepsiye sıralayın. Tepsiyi ısınan fırına verip yaklaşık 30-35 dk pişirin. Piştiğinde oldukça yumuşak olacak.


afiyet olsun...

20 yorum:

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Gülaycım inan çinili tabak o kadar şık ki kurabiyeler gölgede kalmış. ama lorlu kurabiye hiç yemedim ben, güzel oldugunu biliyorum. ellerine sağlık

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

ellerine sağlık harika görünüyor.sevdiğim tatlardan.

Unknown dedi ki...

Gülaycım ellerine sağlık harika görü
nüyor sevgiler...

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Lorlu kurabiyeyi annem yapar.Hafta sonu gelirken getirmişti yumuşacık ağızda dağılan bir lezzet.Ellerine sağlık. Ben bu arada tabağa takıldım.Harika gözüküyor.Sevgiler...

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Fotografa bayildim:) Tabagin cok guzel. Kurabiyelerde:) Ellerine saglik.

Hayattan Azıcık dedi ki...

rejimdeyim diye çok gezinmiyorum blogları ama gece gece nasıl canım istedi anlatamam misler gibi yapmışsın. Tabak çok çok güzel zevkli kadınsın vesselam...
Sevgiler canım...

aleyna dedi ki...

gülaycım öncelikle tabağın çok şık.kurabiyeler yine bir gülay klasiği harikalar.ellerine sağlık canım

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık canım nefis görünüyor:))

PAPATYA PRENSES dedi ki...

tabağa bayıldım ve kurabiyelere de:)
ellerine sağlık canım..

Betül KAVAL dedi ki...

harika bir kurabiye bu ... bir kere tadına bakmışlığım var ..

elleirne sağlık canım

sevgiler

Adsız dedi ki...

gülay abla kurabiyeler süper görünüyor.sen yaptıysan kesin lezzetli birseydir.bu arada tabakta hiç yabancı gelmedi:))aysel

Adsız dedi ki...

gülay abla kurabiyeler süper görünüyor.sen yaptıysan kesin lezzetli birseydir.bu arada tabakta hiç yabancı gelmedi:))aysel

Pembe Tatlar dedi ki...

Hımm ellerine sağlık canım...

ab-ı hayat dedi ki...

Tadına bakan herkesten tam not alan kurabiyeler oluyorlar,elerine sağlık.

Bir de tabağı ben de çok beğendim::))

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

pişerken eve dağılan o davetkar kokusunu hiç unutamam...

Unknown dedi ki...

canim hayirli aksamlar ellerine saglik öptüm.

sevimlimutfak dedi ki...

Bende çok severim bu kurabiyeyi, en çokta pişerken eve yayılan o muhteşem kokusuna bayılırım. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Gün menüsündeki herşey çok nefis görünüyor. Kurabiyelerin görüntüsü çok hoş, hiç denemedim ama tadının da harika olduğundan şüphem yok. Ellerinize sağlık, afiyetler olsun. Sevgiler.

Adsız dedi ki...

sevgili gülay;kurabiyeleri denedim muhteşem oldular.Paylaşımın için teşekkürler:)

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba, (adsız)

deneyip beğenmenize çok sevindim.. ellerinize sağlık..

sevgiler