Bu Blogda Ara

29 Mayıs 2012 Salı

Kadayıf Tatlısı

Yazmayalı uzun zaman oldu. Nerden başlasam bilemedim.. Uzun bir süredir, diyet yapıyordum. Tatlı ve hamur işlerinden uzak kaldım. Tabi buraya da ekleyecek tarifler olmadı. Bu süre zarfında çok nadiren pasta, kek vesayire yaptım. Basit bir kek bile yaptığımda pişirken evdekiler  fırının başına gidip geliyorlardı bu ne zaman pişecek diye, o derece yani:) Tüm bu çabalarımın karşılığı fazlasıyla aldım. Şuan on yıl önceki kiloma kavuştum, mutluyum..
Bu ölçüler büyük fırın tepsi için tam. Hamuru hazırladığınızda gözünüze az gelip sakın küçük tepside pişirmeyin. Tepsinin yüzeyini eşit şekilde kaplayın, merak etmeyin kabaracaktır. Gerçi ne kadar ince olursa o kadar kadayıf tatlısına benziyor, yoksa kadayıflı revani gibi oluyor benden söylemesi:)
malzemeler:
5 adet yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
200 gr. tel kadayıf
şerbeti için:
5 su bardağı toz şeker
5 su bardağı su
yapılışı: Şerbet için şeker ve su bir tencereye alıp kaynatın. Hamur malzemelerini sırasıyla ekleyip karıştırma kabına alın ve tahta kaşıkla karıştırın. (mikser kullanmayın çatal yada tahta kaşık ile karıştırın) Yağlanmış 35-40 ölçülerindeki fırın tepsisine eşit şekilde yayın. Önceden ısıltılmış 175 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirin. Fırından alıp üzerine soğuk şerbeti döküp üzerini kapatın. 2-3 saat sonra servise hazır..
afiyet olsun...

14 yorum:

filizceyemekler dedi ki...

Güzel görünüyor Gülay Hanim, ellerinize saglık, diyet yapınca tatlılardan, böreklerden uzak duruyoruz ama yapmayı sevince dayanamıyor yine yapıyoruz, ben öyleyim çünkü, yiyecek arkadaslarım var neyseki ......bu arada diyete başlayalı 3ay oldu ama 7 kgda kaldim,arada kaçamaklar olunca :))) b

ÖZLEMCE dedi ki...

dönüşün muhteşem oldu..ellerine sağlık..

fuat gencal dedi ki...

En sevdiğim tatlılardan biridir. Ellerinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılar..

Özgen dedi ki...

Harika ve değişik bir tatlı gerçekten çok merak ettim denemek isterim arkadaşım sevgiler...

Unknown dedi ki...

hoşgeldinn iyi ve mutlu olman çok güzel:)))
tatlı da müthiş ellerine sağlık:)
arayı açma:)

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Gülay,
Ellerine sağlık, tatlı nefis görünüyor.
Mutlaka deneyeceğim, çok orjinal ve güzel bir tarif.
Resme bakınca kadayıfı altına ve üstüne sererek pişirdin zannetmiştim ama hamura karıştırılıyormuş.
Bu arada;
Azmederek istediğin kiloya indiğin için seni tebrik ediyorum.
Geçen gün Zeynep için düzenlenen bebek partisinde ki resimlerde kilo verdiğin belli oluyordu.
Etiket olmasa seni tanıyamayacaktım : )

ELANIN TARIFLERI dedi ki...

Çok kolaymış. Ellerinize sağlık, çok güzel gözüküyor. Sevgiler

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Gülaycığım Zeynepin partisinde görünce seni tanıyamadım tebrik ederim harikasın. Tatlında çok değişik gelgi tarifi not ediyorum elelrine sağlık sevgiler...

Unknown dedi ki...

ne güzel gülay hanım. gerçi ben 10 yıl önceki kiloma kavuşmak istemesemde birkaç kilo fena olmazdı. bravo size. tatlıya gelince bir arkadaşımda yemiştim. hoşuma gitmişti. eminim sizinki de güzel olmuştur. ince yapmaktaki tavsiyenizi dikkate alacağım sevgiler...

mihri gül dedi ki...

canım çok yakışmış yeni kilon .bundan sonra formunu koruman dileğiyle .ayrıca tatlın harika nar gibi kızarmış derler ya hani bayıldım .bu arada kadayıfı bi alta bi üstemi serdin onu anlayamadım

gülay mutfakta dedi ki...

mihri canım,
çok teşekkür ederim..
kadayıfı hamurun içine en son ekleyip karıştırdım. içinde sadece kadayıf varmış gibi oluyor..

sevgilerimle..

Aylin TÜRKŞEN AYSEL dedi ki...

Evet gözümün önünde eridi, şahidim

sekerhikayeleri dedi ki...

Gülay'cım ellerine sağlık çok güzel olmuştu. Afiyetle yedik.
Bu afiyetle yemelerin sonu ne olacak bilemiyorum )))
Neyse bende senin yolundan gidiyorum. Vereceğim inşallah kiloları )))
Bu arada bundan sonra bu kadar ara verme tariflere.
Sevgiler

Racesite Pro dedi ki...

I just couldn’t leave your website before telling you that I truly enjoyed the top quality info you present to your visitors? Will be back again frequently to check up on new posts. 경마